AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
635

M5 king of the road?

Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Åkte på motorvägen hem i går kväll. Då kom de upp en saab 9-3 å la sig jämte, jag tänkte att ja för väl visa vad skåpet ska stå. Växlade ner å stämplade fullt. Tog typ 5 sek sen var han jämsides å förbi. Hade inte en chans. Har aldrig blivit frånåkt tidigare, Blev enormt förvånad.

///M5-POWER (?)

9-3 Aero maskinen på 205 hkr orginal har grym trimmingspotential. Det var väl en sådan eller en viggen du råkade ut för. En orginal Aero har prestanda som en e46 328.
en trimmad aero med nytt aggr och lite andra preppnignar är otäckt snabb.

Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Bruka sökfunktionen först fråga sen.
BMWCS Syd #05392
kan de bli värre än att bli dragen av en saab!?

nämen,vill bara säga att dessa turbo bilar är mardrömmen för oss icke turbo förare...men de bmw kan iaf få effekt utan turbo.
utöver min M5a - 92 så har jag en 900turbo - 97a med en vässad 2,3liters aero maskin i...visst är den piggare än Bmw´n vid vissa varvtal, men på topp hänger den inte med riktigt...då menar jag i hastigheter över 240km/h...men emellan 100km/h o upp till 200km/h...där är det bara o bita i det sura äpplet tyvärr

/peter

ps: saaben är förövrigt till salu...80000kr vill jag ha! massa mums på den bilen..=) mobil 0704852194
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
Saab 9-3 Aero mot E34 M5 ? M5:an är ju en bil från 1988 med
uppgraderinga 92 + 95, det är en tung sport-limousin med en
härlig rak sexa UTAN 'hokus pokus' som komressor-laddning eller
turbo, det kommer alltid finnas bilar som är snabbare, är det enbart DET man vill ha kanske man bör satsa på något annat,
t.ex. en V10 Dodge Viper även den UTAN 'hokus pokus', sen går
det ju alltid att trimma även en BMW, 3.8 Li M5 med kompressor
till ca. 450 > 500 hk eller med 850 CSi V12-Motorn, hade BMW tyckt att det passar bilen karaktär hade man nog gjord några,
nu blev det några 'förädlare' såsom HARTGE som gjorde det istället, det billigaste sättet att få mera effekt är att slänga ut 200 kg komfortvikt -

M5touring register
gamla 340hk m5 är ju enormt slöa.. värre är det med en frisk M3..

:)

/A

850T5R - Powered by Autotech
njaee, inte slöa såå....kanske inte värsta räserbilen heller....men komforten...den ligger hästlängder före många biltillverkare idag...o då jämför jag med min gamla 92b ....

peter
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Turbo är för fegisar!!! :-)
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
cordone, det är väl klart, vore ju konstigt om BMW stannade i
utvecklingen, en ny 3-serie-bil skall ju jämföras med en bil i sin
egen klass och inte med en gammal 5-serie-bil men jag ger mig fan på att en 'lättad' E34 M5:a med några hundra kilo kan nog ge M3:an en match om inte så tar vi en ännu äldre bil nämligen en E28 M5:a och då får det gärna svänga också -
glöm inte att de är MENINGEN att 5-serie och 3-serie M-bilar skall
ha olika karaktärer !

M5touring register
Visa användare
175
Nibban
Åpel kadett -79
Fick reda på vem de va som körde om mig, de va en polare till mig. Saaben var lite trimmad hade ca 350 hk. Han ville testa hur bra den gick mot en riktig bil sa han. Synd att de mig han körde om, jag som hatar saab!!!!! Jag som trodde att man var säker på vägarna me M5:an, men ack va fel man kan ha.

///M5-POWER (?)

lite sugen på stressfläkt!? =)
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Teoretiskt kan du bli ifrånåkt av allt tom en trabant, det beror ju bara på motorn. Jag hatar också saab och kraften är som tur inte allt.
Perkka
Cordone: Var ett tag sen man såg till dig här på forumet... Ser även att du håller till på TPC-s forum... Du vet inte av någon hyfsad 740 TIC till salu?

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.