|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har en 535:a E34:a 91:a Jag undrar varför det först skakar lite i ratten och sedan i bilen när jag kör i ca 95. Skakar aldrig när jag kör saktare eller fortare. Kan det vara obalans i hjulen ? busning dålig nånstans ? Eller vad kan det vara ? MVH Dill | |
|
Har du köpt nya däck nyligen ? kan vara så att något däck inte är riktigt runt, min far hade precis samma symptom i den farten och där va det däcket som inte va riktigt runt. /Mvh Glenn |
|
|
Jag har exakt samma fel, det är inre bussningen i undre främre länkarmen som är dålig, då länkas minsta rörelse upp i ratten... Kan ju vara samma på din |
|
|
Problemet är kvar i bilen. Den skakar fortfarande. Idag har jag lämnat in bilen på en däckfirma ! De bytte ut två dåliga däck samt balanserade alla fyra däcken. Nån mer som har nått förslag på vad det kan vara ? Mvh Dill |
|
| Oftast är fälgarna boven i dessa situationer...hade samma j...la problem med min gamla E34 525- hur lugnt och fin på vinterfärgarna (BMW-plåtfälgar så klart) men ett helsike på sommar (TSW Hockenhaim + ) byte däck, inre bussningar - ombalansering av de NYa däcken men inget hjälpte föränn jag byte fälgar- orginal skall det vara om bilen skall gå utan vibbar! | |
|
länkarmar eller hardy skiva och mellanlager eller silentblocken jag får allt bytt imorgon vi får se ps kan även vara dåliga spruckna centreringsringar Snart 410 hk 622nm |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det går ej att balensera bort orunda däck. kan detta ge nått tips kanske. Länk ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.