|
|
|
|---|---|
|
MIn hastighetsmätare glappar och funkar av och till, ett vanligt fel på e-34 har jag hajjat. Men tipsen är att det är glapp, ärg eller vatten i kontakten på bakaxeldiffen, men mitt glapp lär sitta i instr-huset eftersom den funkar då jag knackar till på instrumenthuset. Har tagit isär det och bytt kondingarna, kollat lödningar men ej hittat nåt, vad kan det vara? Tack för tips | |
|
det finns väl ett kort på själva hast mätaren också, kollat? FAF |
|
| Har ju kollat det ju. Kan själva lösa hastmätaren vara glapp? | |
|
det var kortet på lösa hastighetsmätaren jag menade, kan även vara själva vridspoleinstrumentets spolar som har mycket tunna anslutningstrådar. går att mäta med multimeter ställd på resistansmätning. FAF |
|
|
Har du värmt upp alla lödningar på kortet, vissa kallödnigar kan var svåra att se. ____ En bil skall ha minst 6 burkar Länk |
|
|
Mitt inlägg löser inte ditt problem, men min 520i -84 har även hastighetsmätarfladder och andra (bränslemätare, temperaturmätare) fladder. Bilen har rullat 32000 mil och fladdren började för några månader sedan. Hastighetsmätaren går att få fungera genom att dunka på ovansidan, men det varar ibland i några sekunder, ibland under resten av körningen. Jag tänker plocka av instrumenten. Hittade en bra länk på Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.