|
|
|
|---|---|
D-diddy |
Hej. jag ska smörja upp mekanismen till fönsterhissarna, för fönstren vänder och åker ner igen när man försöker veva upp dom. grejen är den att det sitter airbags i dörrarna, behöver man vidta några extra åtgärder när det är airbags`? tacksam för svar. David |
|
Koppla alltid loss batterikabeln ca 30 minuter innan du skall jobba i närheten av airbags (jag har även hört kortare tider, men det är nog dumt att chansa). Detta då det finns en liten teoretisk risk att du råkar komma åt något eller med statisk elektrisitet skulle kunna utlösa airbagen. Själva airbagen sitter fast i dörren (inte i dörrpanelen som du skall demontera). Undvik vassa föremål i närheten av airbagen som skulle kunna skada den och dess funktion. Här är en bra arbetsbeskrivning: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
D-diddy |
men eftersom den sitter i dörren så behöver jag ju inte bry mig i den då;) vad skönt. Tack för hjälpen. David |
D-diddy |
dörrsidan sitter den bara med de två skruvarna i bakkant sen klips eller? David |
|
Hur det är på caben vet jag inte, men på sedanen sitter det fem skruvar, en bakom reglaget för elspeglarna, två bakom dekorlisten och två i nederkant (bakom täcklock) på dörrhandtaget. Sidoairbagen sitter mycket riktigt bultad i dörren, men mellan dörren och airbagen sitter en mjuk skumplastliknande sak som täcker dörren (en skärm för fukt och i kanske i viss mån buller). Troligen räcker det att lätta på den skärmen runt dess kanter, men helt säker är jag inte. Skärmen sitter med häftmassa runt om. Massan är ganska seg och skärmen lite ömtålig, så tag det försiktigt när du lossar. |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.