|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nu ska det äntligen bli lite bättre ljud i bilen. Ska montera in en baslåda med steg i min E46 sedan. Några frågor till er som gjort detta. Tänkte ta bort plåten som täcker skidluckan, är detta svårt, hur gjorde ni? Räcker detta för att få in ljudet i kupén? Vill ej ta bort högtalarna i hatthyllan. Skriv gärna om era erfarenheter och hur det blev. Bilder skulle vara kanon. Bara att åka till BRL och fixa ett litet hål i plånboken nu då :) Mvh Petter | |
|
Själv har jag valt att demontera skidluckan och spelar med bakre armstödet nerfällt. Fungerar kanon och basen hittar in utan probs. /D |
|
|
Dominik: Ok, låter bra. Tänkte montera låden i ena hörnet med basen bakåt. Blir en 30-liters sluten låda med en DLS-tolva. Denna ska drivas med ett bryggat DLS CA21. Ska uppgradera sidosystemen när ekonomin tillåter. /P |
|
|
DLS CA21 är ett kanon steg. Använder det själv att driva fram och baksystemet som också är DLS. Jäklar vilket lyft det blev jämfört med original Nokia.högtalare. För baseåtergivningen svarar en aktiv subb från Pioneer på 200W. /D |
|
|
Dominik: Använder du högnivåingången på stegen? Och i så fall, behöver man trigga stegen eller görs det automatiskt via högnivåing.? Om jag inte missuppfattat infon så skall man inte behöva någon extra triggsignal. Smidigt i så fall. En fråga till: Passade DLS-systemen direkt i originaluttagen i dörrar och hatthylla eller behövdes distansringar o dyl.? /P |
|
|
Angående högnivåingången så är jag lite osäker (installationen överlät jag åt BRL i Uppsala). Dock har jag sett att steget är inkopplat via högnivå till stereon. Högtalarna passade in utan modifiering. I hatthyllan behövdes distansringar för att högtalarna skulle passa in i originalhålen, kostar en 100-lapp. /D |
|
|
Dominik: Tack för alla svar. Låter ju enkelt att byta sidosystemen. Har även planer på att byta centralenhet. Sitter bandare + CD-vxl. just nu, vem spelar kassetter??...:). Endera en enkel-CD från BMW eller av nåt annat märke, nackdelen då är ju att man förstör originalutseendet. /P |
|
|
Japp, då va det klart. Baslåda alá DLS i bagaget. Blev rätt bra tryck. Men nu märks det att resten av högtalarna inte hänger med, saknar mellenbas i framsystemet. Så snart blir det nog nya 5-tummare fram och bak plus steg. Knackade ur plåten runt skidluckan (som jag inte har), skitenkelt. Nu återstår att tillverka en platta att lägga i bagaget som lådan ska fästas i, plattan ska kläs med matta. Tänkte fixa nån sorts snabblås till lådan så man kan ta ur den om man behöver reservdäcket. Ska även tillverka ett nytt skydd bakom ryggstödet med hål för skidluckan. Vill inte göra någon åverkan på bilens inredning ifall man vill återställa till original. Installationen krävde lite jobb, tog ett tag innan jag fattade att jag var tvungen att riva ur baksäte o ryggstöd för att komma åt högtalarkablaget. /Petter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.