|
|
|
|---|---|
|
körde till jobbet som vanligt idag. Blev omkörd av en 325 sedan cab.! e36 !. Finns det..?? Den hade sufflett ruta bak samt sufflett tyg.. Det var blå 325:a ingen styling på den alls. Tycker jag har sett det i malöm trakten innan någon som vet något om denna bil ? Mvh/ Daniel Länk | |
D-diddy |
är det inte en sån där vidrig bauer cab?? med sardinburkstak och alla rutramar och dörrstolpar kvar? David |
|
fanns e36 som bauer cab 4-dörrars !? Mvh/ Daniel Länk |
|
|
"325 sedan cab.! e36" Vad brukar de annars vara?? Menar du att den hade 4 dörrar eller? /Henrik |
|
|
Cabrio är cabrio och sedan är sedan tycker jag. E-36 cabrio är däremot baserad på E36 coupe vilket syns tydligt om man sätter på hardtopppen. Jag vet inte om Baur gjort E36-cabbar men E30 gjordes ju en del. Ser ut som en cab med förstärkt konstant uppfälld överrullskyddsbåge eller en targa utan bakruta. Det är fortfarande sommar! /Patrik, 325i cabrio -94, BMW CS 4096 Länk |
|
|
Baur cabbarna har hela dörr listerna kvar, alltså en längsgående balk. Inte en tvärs över. Det var Baur som gjorde en cabriolet version av bmw(ombyggda vanliga) fram tills bmw bestämde sig för att göra dem själv, de gjorde då en riktig cab. Baur är en tysk kaross byggare. |
|
| jag har sätt en sån parkerad på nydala i Malmö... | |
|
Ca 500 Baur-cabbar byggdes av E36, av E30 gjordes hela 14.455 st! Det finns en tysk intresseförening: Länk Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
har oxå sett den i malmö... ja lätt ful var den iallafall... Mvh/ Daniel Länk |
|
| Den verkar ligga till salu på nätet nu. Rätt cool modell tycker jag, riktigt riktigt udda. | |
|
här är bilden det pratas om för er som inte orkar leta Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.