|
|
|
|---|---|
|
Hej. Sov av någon anledning dåligt hela natten det visade sig också befogat! När jag kom ut till bilen i morse så var motorhuven öppen??? Mängder av frågor for igen mitt huvud....Varför ljöd inte larmet? var detta ett avbrytet stöldförsök?....hade man blivit skrämd och dragit från platsen med oförättat värv??? Vad kan man "komma åt" genom att öppna huven som skulle underlätta en stöld? Någon som kan tipsa om detta? Mvh Skalman (kokar extra stark kaffe för uppesittarkväll) | |
| Eller också så var någon efter billiga reservdelar... | |
|
De borde vara så att dom tänkte kapa kablaget till sirenen eller sirenerna till larmet. Dom har med stor sannolikhet blivit bortskrämda av någon/något och lämnat bilen i de tillståndet. Larmet borde dock gått när de öppnade huven tycker man. Har du funktionstestat larmet idag? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Hej wendtan. Har inte testat larmet ännu..men skall göra det innan kvällen. Vart sitter normalt sirenen/rna? Används signalhornen som sirener? skall tillägga att detta är ett original larm. Mvh Skalman |
|
|
Skalman: Mig veterligen har orginallarmet bara en ganska klen siren som sitter i motorutrymmet. Vissa larminstallatörer kopplar även in bilens signalhorn till larmet men som sagt de har jag aldrig sett på en bil med orginallarm. På e36 sitter larmsirenen framme vid höger strålkastare fast en bit ner. på vissa bilar sitter den uppe vid torped väggen. Du märker dock snabbt var den sitter om de inte kapat kablaget. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
När ni säger det, sirenen är riktigt klen på min ... men det kanske ska vara så?? Vanliga tutan låter ju så inni helsike så varför inte använda den (istället)... Larmsirenen borde väl ha eget batteri ifall att någon får för sig att kapa kablarna för övrigt? |
|
| larm tutan sitter under höger vindrutetorkare kan man nästan säga,får ta bort plast kåpan å sen böja en plåt bit åt sidan för att komma åt den,där sitter den på min med org larm. | |
|
Hej Tack för tipsen...har försökt provocera fram en utlösning av larmet men det verkar stendött???? Kan man ha kortslutit detta på nåt vis? går det? Säkringar hela... Mvh Skalman (sitter med bössan på balkongen i natt) |
|
|
Allt går med larm. Hört mycket om stulna e32 750 sista tiden , tror ja kapar till en järnstång och lägger mig i baksätet. Skämt åsido , det är jävligt oroande att man inte ens skall få ha en snart 15 år gammal bil ifred. Själv hade jag i går natt skitungar som gick in i min bmw320 och försökte tjyvkoppla bilen. Massor förstört och inte fan lyckades dom heller , har en microbrytare till soppapumpen bara för att jävlas , tyvärrr var batteriet halvdött så fick rulla igång bilen. suck. Som tur var är förarlåset så dålig så man kommer in med en glasspinnne , så inga skador på dörren iaf. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Skalman: Larmcentraler brukar ha en egen säkring. Är inte bombsäker på om orginallarm har det eller inte dock. Fungerar larmet som de ska annars med på och avaktivering? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Testa med att aktivera CODE funktionen i färddatorn (förutsätter att du har den sk. stora). Om du nu försöker att öppna huven utan att ha slagit in koden så skall den larma. Om org.larmet inte fungerar (eller att slingan är bruten vid aktivering) så skall larm dioden blinka isf. fast sken. Förutom dörrar och kupe så är även baklucka, handskfack, baksäte, stereo och motorhuv med i slingan. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hej..Tack för tipsen. Pj.....CODE funktionen, kan koden väljas valfritt? dvs den jag slår in blir den som gäller? Vill ju inte ställa till så att man aldrig mer får igång kärran. (Plockade ur säkringarna till b-pumparna i natt) Mvh Skalman |
|
|
Stämmer bra det. Om du skulle vara så glömsk att du inte kommer ihåg den så finns det tips på hur man åtgärdar det också ;) Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.