|
|
|
|---|---|
|
Är jag helt ute o cyklar om jag tror att det kan fungera. Det räcker säker till en 300-350 hk eller. Men man måste nog mappa om efter eller???? Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! | |
RafkoM3 |
Kan givetvis fungera, men mappning lær ju behøvas då det ør en annan motor/førbrænning/ spikningsbenægenhet osv.. Æven om du kær komplett insrput med LFM och alla givare... Kør på SMT6 eller annat Petar..Jag hjælper dig koppla in och mappa in det sen..Har bredbandslambda nu... Länk Länk |
| Sen kan det blir problem med laddtrycksstyrning mm då 745an bara finns i Automat... Ska dock gå att bygga om på någe vis... | |
|
Okej!! Tänkte bara kollla. RafkoM3: Snart har jag motorn ute ur bilen och då plockar jag av kabelhärvan så att vi kan få ihop SMT6 vilket också snart skall köpas in. Tänkte fixa allt lite mer seriöst denna gången. Surfar du nu på arbetstid igen??? Har du MSN? skicka uppgifer i så fall. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
| Finns ingen laddtrycksstyrning på 745. | |
|
När jag tänker efter så är det egentligen dumt. 745 sprut kostar säkert 3-4000 med lmm o spridare. Sen skall någon mappa skitet, lika bra att köpa Prospark eller vad det nu heter, men jag nöjer mig nog med SMT6 Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
|
Såg ett prospark till salu på börsen... Bäckis: Någonting med 745 sprutet behövdes byggas om, det var något med laddtrcyk eller liknande vid växlingar. Men jag hörde det bara när jag pratade löst med en polare som körde 745 motor i e28 med manuell låda. |
|
| Ingen laddtrycksstyrning på dom iaf. | |
RafkoM3 |
Petar: Jag tænkte testa bygga Mega squirt, de kommer ut med Tødning och Brænsle snart., innan var det bara brænsle system Kostar knappt npgot och mirre kør med det och det fungerar fint! Länk Länk |
|
MS kan redan nu hantera tändning mappat mot varvtal o laddtryck om man kör med enkelspole och fördelare. I vinter bli rförhoppningsvis den fullfjädrade versionen klar och det blir med samma teknik som saab's trionic med avkänning av förbränningshastighet o kollijox. /Per |
|
RafkoM3 |
Jevlar: Du menar autotune liknande? Vad menar du med kollijox? Länk Länk |
|
kollijox är bara ett lokalt litet uttryck..... Megajolt är tänkt att bli en kopia på det här: Länk Kan tyckas vara att skjuta över målet men ack så fränt.... /Per |
|
|
745 har visst laddtrycksstyrning. mvh / Magnus Olaison |
|
|
Om man vill ha MS med sprut & tändning, måste man då ha fördelare oxå?! E21=Livets mening. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.