|
|
|
|---|---|
|
Sett att alpina B12 modell äldre börjar bli billiga att köpa. Men hur är det med delar ? Vart köper man delarna , hur dyra är dom jämmfört med en vanlig bmw750 del ? Är det mycket delar som skiljer från vanlig bmw750 förutom motorn ? Vart köper man delar ? direkt från alpina ? Att lämna in på ev. reparation / service är ju inte ens att tänka på då kompetensen hos landets verkstäder verkar kunna diskuteras. (kan iaf. tro av det man läst sig till här på forumet.) "Två ton annars får det vara för min del" | |
|
Det mesta är samma som BMW, se länk för de mer specifika Alpina delarna Länk (använd kopiera, klistra in) Delarna köper man hos närmaste BMW ÅF eller Jarls Bilservice Helsingborg. Alpina delarna är betydligt dyrare än BMW´s men oftast så använder Alpina BMW delar fast de kommer då från en annan modellserie. M V H Stephan _____ Länk |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Mmm...har starka funderingar på att inhandla en Alpina B12 E32! /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
BMW-beroende: D va inte lådan som lät, bara hardyskivan som började bli matt. jimpa |
|
|
Tack för svaret ! En B12 e32 kaross är väll den jag skulle vilja ha , de andra är rätt fula och ograciösa i mina ögon. finns ju två te salu på bytbil.nu ... skicket ja skicket.. det är väll bedrövigt. men i tyschkland bör det ju finnas en å annan "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Finns en kille här i Jönköping som åtminstone 2 juni villesälja sin Alpina B12 5,0 (E32). Kan intyga att den bilen är i absolut toppskick. Länk -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Finns en kille här i Jönköping som åtminstone 2 juni villesälja sin Alpina B12 5,0 (E32). Kan intyga att den bilen är i absolut toppskick. Länk -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
V12 LeMans |
Den svarte i Jönköping , är samma bil som finns till salu hos Jarls i Helsingborg . Den vita , vet jag ej skicket men ej original-sportstolar . Ja , det finns några på mobile.de och nån på autoscout24.ch . På "autoscouten" i Schweiz finns även några "Alpina-vinterbilar" = 525ix(e34) i Alpina-utförande B10 3.0 4x4 .(tror inte att det finns någon sådan i Sverige) + en raritet : B8 3.5 coupe -77 (e24) |
AlpinaJimpa: Okej, ja det stämde inte riktigt överens det där ljudet med hur synkringar och fräsch lådan verkar vara i övrigt. Alecci: Vilken är den du vet är i toppskick? V12LeMans: Den svarta har jag provkört och tittat på, även den vita i Jönköping. Den vita har en sportstol som precis som du säger verkar vara eftermonterad men skinnet och strukturen på den verkar vara original. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
BMW-beroende: Jag menade bilen som jag länkade till i mitt inlägg. =) Det var den bilen som stod bredvid min då Bilsport fotograferade våra bilar. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
Alecci: Aha, ja det är den som står för försäljning på Jarls nu, kändes tight att köra. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
mackan325 |
B10 3,0 4*4 :orna på autoscout24.ch var inte så tokiga men 20000 CHF är ju inte direkt billigt.... Dessutom måste en bil som importeras från icke EU land tullas och skattas in det bör ju betyda att vi hamnar i B10 biturbo summor i slutänden |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.