AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.954

Har Du provat nya Turtle lack "sealer"?

Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Någon som provat det? Värt att lägga ner tid?

Sword
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Funderar oxå på att testa det nu i inför höst vaxningen. Så om det e någon som kan dela med sig av sina erfarenheter av det vore det snällt.

Länk
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Har provat det nu under sommaren (2ggr) och jag upplever det som om att det ger mer som ett "rejälare" vaxlager dvs håller lite längre än att det ger en typ av "sealing". En rolig effekt att det den första veckorna är lite som "turtle avrinning" på vattnet när du tvättar. Det verkar dock som om det håller bra på sidorna medans det är sämre på horisontella ytor dock med lite bättre hållbarhet än vax
Fördelen med det är att det är väldigt lättanvänt (som sonax).

Betyg: varken bu eller bä. Personligen kör jag hellre sonax.

PT
351
PTR
318i -03 (2:a bil)
Planerar att prova på polares bil inför vintern - det är väl en uppföljare på 2001 lackskyddet. Den gick ju bra i test.
Detta skall vara Turtles bästa skydd och bör vara ett alternativ till de flytande hårdvaxen.

Bättre eller sämre än dem - det får väl delvis tiden och vintern utvisa...
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
Tack för era synpunkter.
mvh

Sword
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Funderar på att använda Sonax flytande hårvax först sedan Tutles Top Coat sealer. Det e väl så man skall ha det. Över vaxet eller?
PT
351
PTR
Nja, det ersätter det flytande hårdvaxet som "lackförsegling". Dock bör man rengöra lacken innan behandlingen - tex med lackrengöring, eller polish beroende på lackens skick.

Men visst kan man lägga det på ett existerande vaxlager. Eftersom det inte är polerande/rengörande så bör det bygga på skyddet - inlägg här har tidigare sagt att glansen kan öka...
Man ska vaxa först. Sonax e bra, sen e det bara å kleta på sealern.
PT
351
PTR
Jag har precis införskaffat Top Coat sealer och planerar att testa den på ett par olika bilar så snart som möjligt. Enligt instruktionerna på flaskan skall den användas precis som ett flytande hårdvax - dvs den ersätter den produkten. Du skall rengöra lacken innan, men behöver inte vaxa den.

Det anges dock att man KAN använda den som ett förstärkt skydd efter vaxning. Men jag har sett tidigare inlägg som ifrågasätter livslängden om man använt ett vaxpolish under ett lackskydd. Det finns kanske en risk att vaxpolishen bestämmer livslängden istället för top sealern!?

Jag återkommer med erfarenheter - tänker testa att lägga produkten både på "ny" lack, vaxad nyare lack och lackrengjord äldre lack...

MVH/PTR
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Nya synpunkter någon?

*BAWORAK*
bustorp
Gammal tråd. Det har kommit ut nyare/bättre produkter sen dess så det är bättre att testa dom istället o hoppas på kanonresultat, eller hur :)

"Ödmjukhet inför kunskapen"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.