|
|
|
|---|---|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Tänkte byta till M3 backspeglar på min E 36 coupé! Hur gör man? Elspeglar! Mvh Fredrik |
|
du köper ett par m3-speglar som e elmanövrerade? finns många ställen som säljer såna.. ligger på typ 2000:- sök så får du upp mer info..mvh Daniel --- "BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den" |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! 2000 kr då är det M3-look eller? Jag tänkte mest på hur man byter speglar rent praktiskt! Specialverktyg? Svårt? Allmänna tips? Mvh Fredrik |
Tesfes |
Jag tog bort speglarna på min förra bil (E30 förvisso). Ta loss plastkåpan på insidan dörren så hittar du ett par skruvar som håller hela kalaset. (2-3 st har jag för mej att det var.) Lossa dessa och dra isär kontakten så är det bara att ta loss spegeln sen. Gick på ett par minuter. Kan eventuellt vara Torx-skruvar, men det finns ju i varenda bitssats nuförtiden. |
|
Har nyligen monterat m3speglar på e36, dom satt med tre m6-bult(10 skalle). Om du vill köpa billiga speglar ska du kolla på realcar.se, kostade med frakt och monteringsplattor 830:- då utan el men det känns som det kan kvitta tycker jag iaf. Typ dubbla priset med el. Lycka till! |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! Får förhoppningsvis mina M3-speglar på tisdag, köpte de av en kille som hade säljes annons här på bmw-power. Tror att de ska vara lugna att montera! Mvh Fredrik |
|
Tänk på att dessa speglar stjäls en hel del tydligen, så köper man på annons så vet man aldrig.... /bstrand, som är misstänksam mot alla som säljer sådant och som vill ha kvar sina egna (fabriksmonterade vid produktion) |
|
Fredrik Wennerholm |
Hej! De som säljs utan fästplata är ofta stulna ej med fästplatta. Måste komme in i bilen för att få med fästplattan vilket är mkt mer jobb för tjuven än att bara ta spegeln på utsidan! Mvh Fredrik |
Fredrik Wennerholm |
Hej! De som säljs utan fästplata är ofta stulna ej med fästplatta. Måste komme in i bilen för att få med fästplattan vilket är mkt mer jobb för tjuven än att bara ta spegeln på utsidan! Mvh Fredrik |
Fredrik Wennerholm |
Hej igen! Ska få mina M3 speglar imorgon och tänkte montera de direkt! Hur mkt behöver jag ta bort på insidan? Några knep? Benda åt höger, vänster osv. Mvh Fredrik |
Bmw ludde |
Du behöver väl bara ta bort den svarta plastkåpan, och se sitter skruvarna innanför... Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.