|
|
|
|---|---|
|
hej! köpte en bmw 730ia-93 igår. idag när jag skulle ut å åka en sväng så går det inte att komma in i bilen det ända som går att öppna är skuffen någon som har tips hur man kommer in i bilen? även vad felet kan vara och hur man åtgärdar det. tacksam för tips. mvh | |
|
Tja! Har du provat passagerardörren också? Förardörren har ett lås som är fysiskt skiljt från låskolven = det måste finnas ström i bilen. Om jag inte missminner mig är passagerarens inte sådant utan går alltid att öppna med nyckel - men ev. med följd att larmet går. Testa och rapportera. Mvh CLiFF Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain |
|
|
Hallo! har provat alla dörrar men inget händer det är bara bagageluckan som går att öppna hade samma problem en gång innan på min bmw 750ia -91 provade då att gå igenom skuffen men det gick inte att dra upp dörrknapparna satt som berg provade senare på kvällen å då gick de upp vet inte va som var felet. provat hur mkt som helst nu på 730ian men den vill inte öppna så vet inte vad man ska göra. mvh |
|
Svärd |
Behöver man inte lyfta upp handtaget också för att kunna öppna bilen utan ström?? På passagerarsidan! //Martin |
|
har provat å hålla upp handtaget också men ingenting händer rör på sig yterst lite |
|
|
Det finns en "nödöppningsfunktion".. Har för mig att man håller ut handtaget på förarsidan och samtidigt vrider på nyckeln. Sök inlägg "nödöppning" så har du att läsa. Problemet kan vara huvudsäkringen. Sök på det oxo. Lycka till med nya bilen.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
OJ vad snabba ni var.. Två bilar är fler än en.. |
|
| Annars får du leka "biltjuv"....fick göra det på min 735:a en gång,lite koppartråd,nånting & sticka in mellan ruta & dörrkarm...det går oxå,om man är försiktig..har du dåligt batteri i bilen? | |
|
Fick hjälp av killarna på Benstocken på alrlanda när jag glömt lampan på, vid en utlandsresa. Har för mej att det var lyfta handtaget på passargerar dörren. Tre ggr vänster för att sen vrida höger, eller om det var tvärt om. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.