|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man ta sej till? Natten före strippen fick vi till bränslet. Byggde catch tank. Nu gick den inte magert längre. Skönt tänkte jag då som att alla problem om blåsta packningar var borta. Började lördagen med en kass tid på långnäs (Piteå) med 60 fotare på 2.734 ,201m på 9.911, 402 på 14.354 och 182km/h Hade grymma problem med att få in 2:an =) Andra repan pös vi trycket i däcken (17") till 1.5bar och höjde laddet till 1.4bar. Fick en hyfsad start den här gången. 60fot : 2.287 201: 8.483 402: 12.789 184km/h Den repan vart den sista för mej. Sköt packningen på mållinjen. Varför den gick trodde vi att det var förr att den gått magert med den packningen förut. Hem och skruva dit en "ny". Jag hade en som bara var moterad och uppstartad. Bara för att vi skulle kunna köra helgen ut. Körde race på kvällen och tog hem hela skiten med 1.1bar i ladd och 1.1 i rallykross slicksen. Senare på natten fixade vi ett oljeläkage och sen ut och skruva upp trycket. Till slut for packningen....igen utan att gå magert. Det var kl 7 imorse efter en natts skruvande. Så det verkar inte hålla om man ska ladda mer än 1.1 eller vad är det som kan vara fel? Tändning? Kör med smt 6 och mapsensor och mappar tändning efter tryck. om vi backar tändningen 1 grad till så går den som skit....så jag vet inte riktigt. Satsa på annan packning? mvh/ Per Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 | |
| Satsa på att få motorn att inte spika. Om du märker stor skillnad på en grads förtändning så är det något annat fel, det ska du aldrig kunna märka. Hur mkt backar du tädningen? Normalt sett så brukar man ta 1-2 grader/hekto laddtryck. Jag skulle satsa på ett riktigt sprut, men det kanske är över budgeten? | |
|
Jag körde snabbare med skotern i lördags:) Köp ett riktigt sprut så får du det att bli driftsäkert |
|
BIMMER |
Dagens "rookie" fråga hur många hekto e 1,1 bar? samt hur mycket är 1,1 bar i psi? |
bmwracing |
1,1 bar är 15,95 psi. 1 bar ska vara 10 hekto eller 1 kg per kvadratcm om jag inte är helt på månen. |
|
Det är ju just det som är så konstigt med tändningen. Man ska inte märka skillnad på några grader. Får se hur jag ska göra. Sätta dit en ny packning och köra 1.1bar och kanske sälja eller så satsa på ett riktigt sprut till nästa sommar. Eller så pallar original packning bättre.....eller? Men limmet och ticco har väl inga snik system och dom slaktar ju grejjer på löpande band. Vad är felet för dom då tro? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
| Elrings packning är stabilast. | |
|
Bäckis:Då jag menade original menade jag standard packning. Alltså original eller elring. Och angående graderna så har vi inte backat så mycket som du sagt. Först och främst så kan vi bara backa 12grader (2 kugg på triggerskivan) och för det andra så går den piss om vi backar mer. tror vi har backat 9 grader som mest. Kanske är det tändningen som är boven i det hela? jag menar om man ska försöka med kopparpackning eller något annat. kanske lägga dit kopparringar och skära bort "orginal" ringarna på packningen? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Glömde skriva... Ska man oringa toppen också kanske. Någon som prövat det? bmw-andreas: Vad har du för skoter då? Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
jag ska prova oringa toppen också! Kolfiber pv:n kör så och laddar 3 kilo. Kopparpackning är svårt att få tätt,då lär man oringa runt alla oljehål och vattenhål också Jag har bara en liten 600:( lär ha en ny tror ja. |
|
|
Ja de e ett jävla problem detta funderar åxå va man ska hitta på stål packning?? pyramidringar?.. ja ja,, jag ska forska på detta till vintern Min bil!! Länk |
|
|
bmw-andreas: Man kanske får testa toppen då också kanske. Jag har en 600 också. MXZ 600 -02 som jag körde backe med förra vintern. Blir samma iår. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
finns väl följande att välja på: Oringning med tråd i block(topp)och originalpackning Lösa ringar kombinerat med originalpackning Hel kopparpackning med "vanliga" oringar runt olje o vattenkanaler. Stållamellpackning Är uppräknade i jobbighets/dyr faktor för mina behov tror jag oringning + orgpackning är fullt tillräckligt, var bara den jävla skitpackningen som var slarvigt tillverkad, inget packningsmaterial inuti plåtkanten som stödde den så den kollapsade och gav fri lejd till vattenkanalen. /Per |
|
|
Bäckis: Var får man tag på elringspackning. Länk Någon som har 1st Hartge 16" E30!!!!!!!!!! |
|
| Motornord har Elring packningar | |
|
Köper du på Mekonomen får du elring också /Per |
|
|
Funderar starkt på att oringa toppen. Ska lyfta den ikväll. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Ska till skellefteå och oringa toppen nu =) Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Pleier man inte at oringa blocket, och inte toppen? |
|
|
Har redan oringat blocket. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.