|
|
|
|---|---|
|
Jag har en delfingrå 518iS -87:a som är riktigt fin, ingen synlig rost alls. Jag har inte haft några tankar på att sälja men idag blev jag bjuden 12000:- för den, kanske t.o.m. 13000:- Jag köpte bilen i november för 7500:- Men den står mig totalt i 11500:- då jag har lagt lite pengar på den. Jag tycker om bilen väldigt mkt och vet att det är svårt att hitta en annan i det skicket. En sak som talar emot är att det är min morbror som vill ha den, dumt att sälja till släkting. Det som talar för är att jag troligen aldrig kommer att bli bjuden så mycket för den igen, den har ju trots allt gått 31000 mil. Vad hade du/ni gjort ? Sålt eller behållt ? // Martin | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jag hade sålt den direkt, en 518is är ju inte direkt en racer och det finns många av dem. Lyckas du dessutom tjäna litegrann på den är det ju ingen tvekan. Sälj den och köp en 325 E30 eller en 528-M535 E29 istället, mycket roligare bilar... /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
Racermartin: Hade nog sålt men inte till någon i släkten..... 518is delfingrå hmm snyggt vad mer är det för utrustning? |
|
|
13000??? SÄLJ! Det var inget dåligt bud för en bil med det miltalet. Tycker inte det bör spela någon roll ifall det är en släkting som köper... Visa han de eventuella defekter som du vet om så kan du ha gott samvete. Jag fick 14000 för min 518iS -88 (20000 mil), men det var förra året. _____ När saknaden blir för stor Länk |
|
|
Tack för åsikterna. Problemet är att jag tycker så himla mycket om den + att den är i ett fint skick. Starre: Det är den vanliga S-utrustningen. Elhissar fram, taklucka, alufälgar, beige inredning, tre-ekrade sportratten, shadowline, drag m.m. Fin i lacken, nya däck fram, ny ljuddämpare (mitten). Är du sugen ? |
|
|
Sälj :) Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Om jag säljer skickar jag min bil mot en plågsam död, har mina misstankar om att min morbror inte kommer att sköta om den så bra :-( |
|
| Sälj! | |
|
Inte så mycket att fundera på tycker jag. Du lär inte få ut så mycket för bilen om du skulle sälja till nån okänd, det törs jag nästan lova dig. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Sälj. Länk |
|
|
Jag ska vara lite annorlunda än alla andra och ge ett motsatt tips :) Behåll bilen om du inte har för avsikt att lägga ut mera pengar på en annan vagn. Jag menar om du nu är så nöjd med bilen och den fungerar bra varför sälja?.12000 spänn är ju ingenting om du ska börja leta en fräsch BMW igen(OM nu din är i ett sådant fint skick som du beskriver?). Om du har nytta av den nu,och bilen går fint så behöver du inte jäkta med försäljning för de småpengarna enligt mitt sätt och se.. Vad hade du tänkt köpa istället kanske är en relevant fråga i ditt fall? Hur som helst svårt att hitta en fin BMW igen för 12' (eller ev 13'). Det blir väl ändå ingen katastrof om du när du är REDO att sälja bilen blir av med någon eller några tusenlappar mot nu bjudna 12'-13'...eller? Kan iofs hålla med övriga skribenter att 12'-13' är ett hyffsat bra bud för en E28 idag :) Mvh Janne. |
|
-BeeMWe- |
Skulle inte bry mig om en 31000 milare skulle bli slutkörd för det priset. Sälj den innan han ändrar sig!! för de pengarna får du en 528a E28. |
|
Nu har jag bestämt mig, kommer att behålla bilen ett tag till. Janne T: Du har rätt, de få tusenlapparna jag går miste om genom att inte sälja nu har väldigt liten betydelse. Särskilt eftersom jag inte heller är i någon direkt nöd av pengar just nu. Det hade varit skillnad om jag blivit bjuden 70000:- för en 40-50000 kronors bil. // Martin |
|
|
Förståndigt Racer ;-) Du vet vad du har men aldrig vad du får. För ett par tuselappar skall man inte gambla. 518 är en trevlig bil. "en frisk motor tänder varje varv" |
|
|
Janne T För dom allra flesta 21 åriga studenter är nog några tusen hit eller dit rätt så mycket pengar!! :=) |
|
|
Real Power: Tar ditt inlägg som ett skämt , men det kan uppfattas som drygt. Hsh så är det inte mycket pengar för nån som är 21, dom flesta bör ha jobb då. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
|
Jag håller med JanneT. Det hade varit en annan femma om du funderade på någon annan bil. shu!: Vissa läser vidare efter gymnasiet... __ Länk |
|
|
Shu! Men han har ju tydligen inte jobb eftersom det står att han studerar på användarinfon, du missade nog den delen. Vad jag menade var att studerande inte brukar ha så gott om pengar. Anledningen till att jag skrev så var att det troligen var så att Janne T inte tänkte på det när han gav sitt råd. Ett råd som förövrigt var helt klart vettigt! Inget illa menat till någon! Hur det nu kunde uppfattas så!? |
|
|
Kul att läsa att ni engagerat er i min ekonomi :) Bilen går förresten bara bättre och bättre dag för dag... Vill inte göra mig av med den. Fast om en schysst M535i skulle dyka upp kanske jag ändrar mig :) // Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.