AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.129

BMW 325 E30 (Tycker ni köpet verkar vettigt)?

Sida 2 av 2
Visa användare
118
blue 325
M3 cab-97 estorilblå
ja det går åt en hel del olja om man kör med en vetilkåpspackning som är av och sitter 2cm utanför tätningsytan på flertalet ställen, kan nämna att det blev en helt annan gång i motorn efter packningsbytet, pröva o kör en 325 utan oljelock så får du se hur bra den går.
John Carlsson
Aha, bra misstänkte att felet inte var alltför stort men det låg tyvärr utanför mitt kunskaps område.

Kul att den känns piggare för när jag ägde den så var den klart seg trots att den är chipsad. Den är tyvärr inrökt av tidigare ägare vilket gör sig påminnt under varma sommar dagar. Lite delar saknas vid solluckan och framskärmarna var tämligen misshandlade då de fastnade i däcken (fel profil). Däcken var helt slut när jag sålde bilen, vinterdäcken med tillhörande fälgar har kvar och om du köper bilen så kan du få dem innan jag kör dem till skroten.

Att den är rejält sänkt är på gott och ont, bra på det sättet att det blir mer Go cart känsla, negativt beroende på att du stöter i allt inklusive snö på vintern.

Ja, summa sumarum så är det en bil med vissa fel dock är vissa numera åtgärdade enligt vad nya ägaren säger, priset borde ligga runt 20 000 då jag beräknade att det skulle kosta mig runda slängar 15000 att åtgärda uppenbara fel.

JohnC
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jens_83:

Det är inte särskilt dyrt att byta packningar, jag skulle inte köpa den även om den är nästintill rostfri för 26000:-!
Kolla in andra 325 här på BMWbörsen!

MVH Robban
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.