|
|
|
|---|---|
|
HEJ! Som ny och glad 523 ägare har jag nu efter en vecka börjat märka vad som låter "normalt" och inte.. bortsett från en liten sak är hela BMW grejen fantastisk.. När man gasar lite lätt på 1:ans 2:ans 3:ans växel, (d.v.s går över 1100 varv) uppstår någon form av lätt metalliskt rasslande (ungefär som en lös mutter mot plåt (klirrande)).. det försvinner när du går över 1400 varv och märks inte när man ligger på 4:an, 5:an i över 40km/h. Kan det här vara det beryktade kat-rasslet som det skrivs om i forumet eller är det någon mutter eller skyddsplåt som skakar lite.. problemet fanns under provkörningarna av bilen innan köpet.. Är det någon som har en idé?? Det känns som att jag vill göra vad jag kan för att få bort det direkt då bilen annars är ett fynd! /Stefan Only technical matters makes a difference.. | |
|
Fanns inte innan köpet ska det vara.... och som sagt.. skulle vamt uppskatta idéer och förslag om vad det kan vara... Only technical matters makes a difference.. |
|
|
Skulle tro att det är Katten men det skulle kunna vara värmeskölden som sitter ovanför katten . du skulle behöva hissa upp bilen och ruska och knacka på lite grejjor . M som i mums M3 CSL nice |
|
| Hadde samma rassel på min 528, helt säker på att det var katten som gått men det var bara någon plåt som lät. | |
|
Låter det när du varvar och bilen står still också ? borde göra det om det är katten / plåtarna som låter tycker ja, om det gör det kan du väll be nån varva bilen medans du lokaliserar ljudet. |
|
|
Hade samma rassel på min 528 Touing-98 och då var det kromringen på slutröret som vibrerade vid dessa varvtal |
|
|
Tack för svaren! Jag ska ge mig under och kolla och klubba...! Om någon har mer tips så är dom välkomna. Tack! Only technical matters makes a difference.. |
|
D-diddy |
Jag har exact samma fenomen på min 328a. fast vid 2000-3000 varv, detta låter dock endast under belastning!?! så när jag står på neutralen så hörs inte ljudet någon stans på varvregistret. Har varit under bilen och bultat runt på avgassystemet utan att kunna hitta något som rasslar. kom med bra tips gott folk. David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.