AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.740

KCR problem!

lu
34
lucce
325 TDS touring -96
Har ett litet problem som jag undrar om ågon varit med om.
Jag har en 325 tds -96 med KCR box insatt.
Jag tror nu att jag har något problem med denna box.
För ca 2 månader sen började problemet. Bilen hade gått super fint. Men sen började typ boxen att fungera om det nu är detta fel.
EFter jag startat bilen så gick bilen som vanligt inte det där suget. men efter jag startat om bilen så funkade den igen så höll det på ett tag sen började bli glest mellan att den funkade.
Nu funkar den aldrig.
Förutom häromdagen då jag satt å funderade på vad det kunde vara. Jag gick ut ändrade lite lite på kcr boxen justering. Å vips när jag starta å körde så var det härliga suget där igen =)
Det funkade då 3 dagar utan problem. Sen skulle jag byta Olja och filter i bilen, när detta va klart och jag skulle köra hem. Då var det där igen!! bilen funkade inte riktigt suget var borta..

Kan någon hjälpa mig eller ge mig några tips?
Är det något med boxen man måste ställa in ?

Mvh: Mårten
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Låter ju som glapp mellan kontakter - du sa att du pillade lite på boxen och så funkade den igen...

Fast jag kan ju ha fel!

MVH Robban
lu
34
lucce
325 TDS touring -96
jupp.. jag skruvad på justeringskruven på boxen sen kom den igång.. hmmm
men sen efter jag bytte olja och filter 3 dagar efter.. sen funkade den inte igen =( så suuurt!!!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Men om du gör om installationen igen och kollar alla kontaktytor så borde det lösa sig?!?
Dr
113
Dr. H
540i -98
Ring auktoriserad KCR verkstad..de kan hjälpa dig

// Dr. H
Jag hade en liknande box på en fritös av annan tysk tillverkare, och den modellen satt seriekopplad till dieselpumpen. Vet inte om KCR-boxen är likadan, men isf borde glappkontakt göra att bilen inte går alls.
Visa användare
338
Dogge
Audi A2 1.2tdi 2001
Chevrolet pickup
k20 4x4-1978
Mercedes 200cdi kombi 2011
citroen familiale 7-sits 1989
Den lilla skruven du skruvar på är nog en potensiometer..(vridpott)
är säkerligen en kolbane pott..dvs om du får fukt i potten så oxiderar kontaktytorna som ska glida mot kolbanan och du får ett avbrott..prova att vrida(skruva) i skruven fram och åter så kanske du nöter bort oxiden..Detta är vad jag tror..men är juh givetvis inte säker eftersom jag inte haft isär nå´n..;)

//Dogge
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.