|
|
|
|---|---|
|
Tydligen så regnar det in i mitt bagage, sen rinner det in under baksätet och vidare under golvmattan. Har sökt lite på forumet, får fram att det kan vara listen runt bagage luckan. Ingen annan som har haft samma problem, där det inte var listen?? Vart mynnar takluckans ventilation ut?? Det sitter ju två hål i framkant, de kanske är täppta. | |
|
Listen kostar inte mer än 410 kr på bmw. Värt att byta rodge dodge BMWCS # 5251 Länk |
|
|
Kan också vara packningarna / tätningarna i bakljusen. De kan börja läcka med åren...... Billy B-10 Länk |
|
|
Hej! Ta fram fick lampan o hoppa i skuffen o stäng sen ber du någon att spola med trädgårds slangen mvh benny |
|
|
På min E28 läckte det in vid bakljuset, med ett rosthål in till hjulhuset som följd. Åtgärdas lätt med lite silikon på båda sidor om listen (mot plåten och mot bakljuset alltså). Erik ___ Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har också haft samma problem. Boven i dramat var listerna kring baklysena! Tjäder |
|
Paap Reeder |
Hej Joan! Om bagaget eller bakljusen läcker in vatten kan detta inte hamna under golvmattan under baksättet! En teknisk omöjlighet - om vi inte talar om 10 cm vatten i bagaget. Ditt vatten kommer istället in genom de idiotiska! (- ursäkta alla konstuktörer i Bayern -) luckorna som sitter där fö + tre pers har sina fötter. Det är ngn form av "inverterade" lock. Tag loss - gör rent - limma med PL 400 - samt sätt på ordentligt med gucka så att inte snöplogkanter m m sliter loss luckorna igen. Same shit på E 32. Kunde dock i somras "rädda" mitt golv på 750:ian. Det börjasde dock bli blött under pass fram. På den sitter det dock bara två luckor - under fö + pass fram. MVH /// Paap R |
|
Tack för alla svar. Skall kolla listen och lysena. Paap R: Vart sitter de där luckorna?? Låter intressant. |
|
Paap Reeder |
Hej! Om förare och passagerarna sitter normalt så finns luckorna under hälarna. Du ser dem underifrån. Diameter ca 30 mm. MVH /// Paap R |
| Tack för det, får åla under bilen och kolla........... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.