|
|
|
|---|---|
Gold |
Jag behöver byta bensinrör från tanken och fram samt "avluftningsröret i bak kant", är det BMW som gäller eller vad köper man det?. MVH Marcus |
|
B-tema har 6 mm bränslerör i koppar i 5 och 10 m längder. ca 130 riksdaler för 5m och 230 kr för 10 m. Mackan Fyra hjul är fler än två?? |
|
|
Köp inte 6mm, 8mm bör det vara. Skruvarna till klipsen går att få bort om man värmer dom först. FAF |
|
Gold |
men är det några munstycken/fästen osv som jag måsste köpa nya om jag ska byta alla rör?. Mvh Marcus |
Gold |
okej 8mm, vart får jag tag på dom då?. |
|
Nja, bytte själv avlufningsröret på min (rättare sagt, skarvade det gamla befintliga). Det var i alla fall 6mm. Biltema har även 8mm rör i 5 och 10 m längder. Är ca 50 kr dyrare per längd än 6mm. Mackan Fyra hjul är fler än två?? |
|
|
Se till att ha passande bensinslang och slangklämmor hemma, överväg om du inte ska byta bromsrör samtidigt när man ändå är igång. FAF |
|
Gold |
Kan någon skriva ner här vad jag behöver köpa för prylar gör att genomföra ett komplett byte av alla rör och slangar osv?. FAF bromsrören värkar vara relativt nya, dom ser helt ok ut ialf. Tacksam för alla svar /mvh Marcus |
Gold |
ingen? :/ |
|
Du bör titta på var rören kommer fram i motorrummet, hur många det är?(tot 3 st på 520, 1 rör till kolkanister). kolla vilken typ av anslutning det är till motor(slang ca 75cm på 520). då kan du räkna ut vad som behövs fram. gör lika bak, kolla anslutning vid tank, filter och ev kolkanister), glöm ej slangklämmor. Längden på rören kan du mäta med en lång bit elkabel, men ta i lite. Jag tror att du har rör innanför plastskyddet i hö hjulhus bak vid tankpåfyllningen. FAF |
|
Gold |
Tackar! |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag hörde att någon hade en armerad plastslang för avluftningen, och att slang används för avluftningen på senare modeller. Stämmer det? Mitt avluftningsrör ser rätt rostigt ut så det är dags för mig att byta snart. Mvh Rolf Black shining beauty |
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag fick just tillbaka bilen från ett verkstadsbesök. Min dåliga bromsledning mitt ovanför bakaxeln visade sig vara ett bränsleluftrör (kollade inte så noga tydligen). Det är nu utbytt mot plaströr, (var tydligen rätt knepigt). Det var hål på röret, så nu fick jag förklaringen till att det har luktat bensin förut. Jag hoppas också att detta kan vara orsaken till att motorn ibland går dåligt på tomgång efter start, (slumpvis). Om jag har riktigt tur kanske det också är orsaken till att jag har höga HC-värden på tomgång, (vilket försvinner så fort jag varvar lite). Ett råd är att kolla detta, för jag såg inte att det var hål på röret, bara att det var rostigt där jag såg. Mvh Rolf Black shining beauty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.