|
|
|
|---|---|
|
när jag kör på plan e4a så låter det i vänster framvagn vid hjulet donkdonkdonk även i gupp hörs det som en kalvskälla ligger å pinglar till vid enstaka gupp. Och idag när jag körde så börja hela framvagnen å skaka, mina framdäck är jättesliten fast dom gjorde allt på däckfirman jag var till. Jag kan utesluta att det är framvagnsinställningen el balanseringen för det skakar vid 90,50,100km farter...Jag förstår mej inte på dessa 735or egentligen, är det bara massa fel på dem? 740n jag kör med ibland är ju klinisk felfri med suverän 6 växlad manuell låda.. | |
|
Hej! Klonk och dunk i framvagnen brukar bl.a. kunna vara nedre bärarmen som glappar i lederna...Känn efter själv.Du höjer upp framvagnen och tar tag i hjulet med ena handen "kl 12" och det andra "kl 6" och skaka,då känns ett sådant fel/glapp oerhört väl. Hela bärarmen går på ca 1000 lappen på BMW,OM det nu är detta fel. Finns ju en hel del andra stag mm oxå som kan "glappa".Även stötdämpare som är slitna kan ju generera oljud. Sen angående fel så är en E32 en tung vagn, så glapp i div leder i bl.a framvagnen är inte ovanligt efter över tiotalet år i trafik.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.