AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
465

Riktpris ventiler...

Tjena.
Om det nu är så att jag är krökt några ventiler.
Vad kostar en sådan ungefär.. Så man kan räkna lite på hur mycket pengar det kommer att gå åt. Nu menar jag utan arbete etc, bara material kostnad!
PS. Någon som vet om man måste plana toppen ifall man lyfter av den på en 325i -91 e36??

Mvh
Mattias
dom är inte så fasligt dyra...kolla på en skrot eller nått...har bytt 3 st på min..och nej du behöver inte plana den bara för att du ska ta av den inte...skulle bli dyrt om man skulle plana vaje gång man tog av den *ler*

///get a life...bay a beemmer///
Fl
113
Flygarn
325iA -88
325ix -90
2002T -73
110:- för insugsvent.
230:- för avgasvent.
250:- topplocksbult
600:- topplockspackning
Priserna är bara på ett ungefär kommer inte ihåg exakt.

600:- planing
De är att rekomendera att plana toppen när man lyft den(speciellt aluminiumtoppar) men de är inte ett måste...

Mvh Fredrik
Okej, 2 bud om man ska plana topen eller ej! Någon som har någon mer åsikt?
jag hade av min topp för ett tag sen för byte av kamrem och ventiltätningar, och jag planade inte den...

killen som bytte delarna (hjorten här på forumet) sade att såvida inte bilen har kokat eller ngt annat så är det onödigt att plana toppen....

BMW, Bayerische Motoren Werke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Det är väl egentligen inte nödvändigt om den inte kokat som ovanstående talare säger.Men det är ändå en så "liten" kostnad så att låta bli när det ändå är rivet, skull nog inte jag göra i allafall. Jag har som alternativt använd en stor plan marmorskiva som jag limmat stora slipdukspapper på och dragit toppar som då inte kokat för att kolla om de är jämna då slipar det lika över hela.

///MVH Hasso
Länk

Det är en modell :)
Nog har den kokat någon gång men kanske inte några överdrivna temperaturer.. Är det bara att lägga toppen på en plan yta och kika lr?
Någon som vet om toplocks pakningar är något som bmw hadlarna har i lager eller tar det 5veckor att få fram det?
I regel har BMW's verkstäder ca 1 dags leveranstid, och dom verkar ha ganska udda grejor på lager. Tror inte det skall vara vidare svårt att plocka hem en topplockspackning.

// Björn
D_
55
D_man
525 touring-92
när man liks har lös toppen ska man plana den,det går säkert bra utan att plana den oxå men då är risken stor att man får göra om det igen,det är en billig försäkring att plana

if u touch my car i fuck your dog
(läst på en gammal rostig volvo)
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Det är alltid att rekomendera att plana toppen när man lyfter av den .

+ att slipa in ventilerna ordentligt .

Dumt att inte göra dom grejerna för att det tar ju ett tag att montera av toppen en gång till + att topp-packningen är ju förbrukad när man monterat toppen en gång .

M som i mums
M3 CSL nice
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.