|
|
|
|---|---|
|
Jag har en stor svart behållare nedanför vindrutan i motor utrymmet. Finns på alla modellerna 520, 523 o.s.v men med olika funktioner dock. Handboken säger inte så mycket, bara att det är en behållare för intensivrengöring. Så då undrar jag, vad katten då för? Vad exakt andvänds den till? :) //daniel | |
|
Den används för att hälla intensivrengöringsmedel i, vad trode du? :)) Intensivrengöringen aktiverar du genom att trycka spolar/torkarspaken INÅT, mot rattcentrum alltså. Det har jag iallafall fått höra att man ska göra på E30. Intensivrengöringsmedel finns på BMW. Men Under vindrutan?? Sitter inte expansionskärlet där?? Häll INTE intensivrengörinsmedel i expansionskärlet! :) Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
Intensivrengörning(skall då innehålla BMW intensivrengörning,någon typ av koncentrat) av framrutan när du kör spolningen,på E30n så aktiverar du den med att trycka in vindrutetorkarreglaget,spolar då ur bägge behållarna. Tveksam funktion,körde med spolarvätska i bägge behållarna på min E30 på slutet efter jag testat BMWs intensivrengörning,märkte ingen skillnad mer än att det kom mera vätska på rutan när man använde den,kanske lite renare pga. det,ingen skillnad oavsett vilket innehåll jag använde. Henrik |
|
|
Nedå,, inte på 520i gör det det ,,, alltså expansionkärlet :) Joo,, jag vet att det är för intensivrengöring,, men varför inte hälla det i samma behållare som för spolarvätskan,, varför ha ett separat?? :) Å trycker alltid spaken mot mig när jag använder spolar funktionen,,,, :) //daniel |
|
ant |
Citat: "Å trycker alltid spaken mot mig när jag använder spolar funktionen,,,, :)" Jo men för intensivrengöring ska spaken tryckas in mot rattcentrum, inte dras mot dig, precis som Kalle sa. ====== Min bil:Länk |
| *Doh* Jag är lite för trött å läser för snabbt :) Då aktiveras så den sprutar atuomatiskt å fladdrar med torkarna,, okey måste förstås bara testa men jag tycker det är en onödig pryl, intensivrengöring per gång. Lika bra att hälla i spolarkärlet på engång så det blir rent hela tiden,, :) | |
|
Tanken med funktionen var att slippa en massa tillsatser i spolarvätskebehållaren som tog slut och måste ersättas vid varje påfyllning oavsett om det behövts eller inte. Istället har du en behållare med koncentrat som du endast använder när rutan är nerkleggad med insekter och asfalt/gummirester och dylig och som inte förbrukas om det inte behövs. Hur det verkligen fungerade har jag redan skrivit,men så var det tänkt. Tror inte dom sålde samma tillbehör till samma kund när han/hon bytte bil,jag skulle då inte köpa det igen,totalt värdelöst enligt mig. Henrik |
|
Buspelle |
Tycker personligen att intensivrengöringen och ekonometern är två saker som BMW kunde "spola".....ingendera fyller någon vettig funktion. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.