|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Lars Rydberg: Tycker att den special visning som Doggeli ordnade till oss oxså är reklam? Länk Doggeli: Tack för att du håller oss uppdaterade om vad som händer på Kanal 5. Ps.Är Ni på g att sända fritt i marknätet nu när 3an snart börjar? |
|
|
Tjena Lars! Jo jag jobbar på Kanal 5 och det är inte någon hemlighet. Jag gillar motorprogram som många andra läsare på forumet. Syftet har aldrig varit att göra smyg reklam. Anledningen att jag har startat trådar är att ni läsare inte ska missa diverse motorprogram som sänds på Kanalen. Mvh Doggeli |
|
|
Snälla nån, de bästa motorprogrammet i sveriges historia förtjänar all publicitet de kan få. Doggeli, skulle tro att 99.9 % av forumet uppskattar de du gör! BMWCS Syd #05392 Sök först, fråga sen. Bitte! Länk |
|
|
Hej Doggeli, Jag ber om ursäkt. Det är helt uppenbart att jag klantat mej. Jag begriper nu att jag borde läsa hela tråden innan jag kommentarer nya inlägg. Fortsätt med din bevakning av Motorjournalen eftersom det är viktigt för många på forumet. Fan trot men till och med jag (kanske en av de äldsta av oss här) gillar Motorjounalen. Det var inte det mitt inlägg handlade om. Som nykomling i gänget var jag bara så oförberedd på att det var ok att puffa för egna jobbet här. I de flest andra forum jag varit med har det varit bannlyst. Det var därför som jag hajade till. Men nu vet jag bättre vad som gäller här. Det precis som vanligt - ändamålet helgar medlen. Lasse / En gammal stöt som gillar snabba bilar |
|
|
Tur man har tjej som kan spela in det nu=) Det gör on mer än gärna sen ja tvättade hennes bil idag=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Länk |
|
|
Hej Lars! Ursäkten mottagen. Alla är nya i början och jag förstår precis vad du menar. Jag hoppas nu att du har förstått min tanke och varför jag har gjort mina motorprograms inlägg. // Doggeli |
|
| Den E55 AMG vill jag ha!!! Går nog som ett spjut... | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Även Hassoland var representerat i kvällens Motorjournalen. Banan där Ted lekte med Sierran ligger någon kilometer ifrån mitt föräldrahem och är nog landets första halkbana, fanns redan -74 när jag tog körkort. Numera ett trafikcentrum av utbildning. MB var inte så tokig men kvällens favorit var som vanligt Aston Martin ///MVH Hasso Länk |
|
Är det bara jag som tycker att årets säsong av Motorjournalen är den överlägset sämsta/tråkigaste som gjorts sedan programmet började sändas? OK, det brukar vara ett eller två inslag per program som är riktigt sevärda/håller samma klass som det gjort innan, men det känns som om de resterande 70-80 procenten av programmet är utfyllnad/skräp. Tag programmet igår till exempel. I början provade man en ny AMG E55, vilket var både kul och intressant. Därefter visades bland annat: En gammal Landrover, en gammal engelsk ambulans, en gammal Aston (Detta inslaget var iofs bra/roligt, men det hade man ju redan sett på TopGear), ett par gamla amerikanska skrothögar på Kuba, en gammal VW, en gammal sierra, och ett reportage om gamla folkracebilar - kort sagt: en massa gammalt skrot! Givetvis kan man inte tillfredställa allas smak när man gör ett program, och säkert så finns det människor som tycker att motorjournalen á 2004 är den bästa säsongen hittils. Jag tycker bara att det är synd att programmet i mina ögon gått tillbaka i utvecklingen istället för framåt. Jag tycker att programmet huvudsakligen ska handla om NYA bilar, inte om snöslungor, grävmaskiner och gammalt skrot. Kanske vore det läge för en eller ett par nya programledare. För min del får de gärna byta ut Kenneth och definitivt Thed Björk som må vara en duktig racingförare, men ingen stor TV-personlighet direkt. Så tycker jag, och hoppas på uppryckning från Motorjournalens sida! Mvh, Kalle _____ Länk |
|
|
Håller med du kalle, det har varit så tråkigt de senaste gångerna att jag inte haft programmet som huvudsyssla på kvällen utan istället diskat etc och tittat när det dykt upp någonting kul, vilket igår endast var v8 mercsaskåpet. De kanske bara skulle sända det varannan vecka eller kanske tom bara en ggr i månader. Just nu är ju Bosse B-Dr mer underhållande :-) |
|
|
Får hålla med Kalle här....programmet tycks rikta sig mer och mer mot veteranentusiaster och jag ser knappt fram emot det längre. Saknar Jag gillar gamla bilar, men den programtid som nya bilar får idag hade varit passande för dessa åk tycker jag personligen. Synd att behöva säga det, men jag saknar engelsmännen från när MJ hade semester. Inslaget som MJ lånar från dessa varje program har denna säsong varit bäst varje gång. /Andreas |
|
|
Nja, jag tyckte att gårdagens program var OK. AMG-testet var bra, likaså inslagen om Aston och den gamla ambulansen. Joppes reportage från Kuba är underbara, synd att han inte kan skilja på Saab 92 och 93. Det är inte så svårt. Däremot var inslaget med Sauk rätt onödigt och de olika listorna (av typen världens fem sämsta bilnamn) är bara utfyllnad som man kan vara utan. Likaså att se Sundfeldt larva omkring på snöskotrar och diverse suspekta terrängfordon får mig bara att sträcka mig efter fjärrkontrollen. Vad hände med Kenneths utmärkta begbilsreportage och Peter Haventons gammelbilsbetraktelser? DET var roligare TV. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Måste hålla med er om att man hellre sitter framför burken och försöker hjälpa till lite här och där i världen och lyssnar med ena örat numera om det är nått som är tilltalande att se. De däringa "japanska sladdarna" :) var ju rätt kul. ///MVH Hasso Länk |
|
Kalle Hansen: Hårt att döma ut en vacker klassisk Aston Martin som skrot... :-) I övrigt håller jag med om att programet blir allt sämre. Tretretti: Håller med exakt! |
|
|
Joppe är överlägset bäst tycker jag. Han har skön attityd till bilar. Och hans reportage från Cuba är sköna. Kommer ihåg hans inslag om olika körstilar o Europa. Det var bland det bästa jag sett... |
|
| Ett av de roligare reportagen Joppe gjort var när han skulle förklara nöjet med entusisastbilar. För att bevisa sina teser hade han hjälp av sin egen entusiastbil, en Alfa Romeo Bertone-coupé. Reportaget kulminerade när Alfan spydde ut kylarvatten genom ett av ventilationsgallren på instrumentbrädan ner i knät på Joppe. | |
|
Håller med om att MJ har blivit sämre... Inslagen som förr var höjpunkten i programmet har blivit klart sämre utan Tiff :) Den nya snubben som igår testade Vantage´n tycker jag är lite mesig. Han är ju rolig och så men han gasar ju inte, kul att se ett test av en lambo utan att man får höra tolvan skrika.. Beg. testerna saknar man ju också och jag håller med tretretti ang. sundfält! MVH///Christopher |
|
|
De engelska inslagen ska d vara... MVH///Christopher |
|
|
Problemet med Sundfelt är att han är så egotrippad. Vem vill se honom sitta i racingoverall och hjälm, med en skakig kamera riktad mot sig själv? "ÅÅÅhhh det är ett otroligt drag i den här motorn..." Kennet däremot är ju helskön. Joppe har gjort ett antal suveräna reportage. Summan av det hela är att MJ är det bästa svenska motorprogrammet som gjorts. |
|
|
Kalle Hansen: Bra analys om programmet Kalle är villig att hålla med till 100% dock sä fortfarande några inslagg bra....men det känns som vissa är bara utfyllnings massa. Och ja Aston Martin inslaget och för övrigt de flesta inslagen från UK är av god klass. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.