|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyss köpt min e30 -90, vad jag ´kan förstå så är det centrallås, motor ljud när man drar låsknopparna upp och ner. Men dom fungerar inte, blir inte klok.. säkringarna är hela etc.. Nån som vet vart man ska börja rota? Vart sitter centrallås elektroniken? Ska stoppa i laram, så det kan vara bra om det fungerar.. | |
Axel |
Det kan bli ärg på solenoiden som sitter i A-stolpen på vänster sida vid framdörren. MVH Axel Bromsen är fartens värsta fiende. |
| hur ser den ut? | |
| är det den där som bryter när dörren slår igen? | |
|
Tjena! Har samma problem på min 318is:-( Kan man fixa de själv eller? Kan tänka mig att de kan bli ganska dyrt om en Bmw verkstad skulle fixa de:-( Provade att smörja upp låsen...Men de hjälpte inte så mycket:-( VAD GÖRA??? Verkar som de är många som har problem mä dessa C-LÅÅÅS.... MVH 66a |
|
Reven |
hehe jag hade samma problem, då var det bara en motor i dörrsidan som hade hoppat loss. enkelt att dra dit en ny skruv å sen så kunde mna låsa igen, lycka till å hoppas det är samma enkla fel som jag hade. |
|
Kollade brytaren som satt i stolpen, jisses! ska göra ren idag och testa, återkommer i em/kväll.. |
|
|
Menar ni den "dosan" som sitter nertill innanför högtalaren? Eller finns det någon annan centralås "dosa". Mvh Johan |
|
|
Jag insåg att jag inte har nån sån... kan vara där problemet ligger! |
|
|
z, jag skickar el schema över c-låset till dig, kanske kan vara till hjälp för dig. (Du har mail) Mvh Abbe Länk |
|
| Abbe, kan du skicka det till mig också? | |
| Tack för det Abbe!! | |
| Har du möjlighet att maila det till mig med? Skulle gärna få igång c-låset igen. En ny kabelstam kostar massor... | |
| jätte gärna till mig med Abbe =)) | |
| jag skulle gärna vilja ha en schema jag me.. min centrallås funkar inte , har bytt dosan men funkar fortfarande inte.. | |
|
Grabbar, ni har mail! Mvh Abbe Länk |
|
| Abbe...nej? =) | |
|
Tjena... Skulle nån kunna skicka elchemat till mig oxå!! // Schield |
|
| Det kommer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.