AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.330

Banträff på Scandinavian Raceway (Anderstorp) torsdag 28/8

Sida 1 av 2
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ta ut bilen på banan nu på torsdag den 28/8 mellan klockan 17.00 och 20.00. Det är södra banslingan som används och det är fritt fram för alla bilar, gatreggade som banracingbilar bara förare och bil uppfyller dessa krav:
* Max 95 dB
* Godkänd hjälm på huvudet
* Bomullskläder (brandsäkerhet)
* Inga lösa saker i bilen
* Hyfsat skick på bilarna (vill inte sanera hela banan efteråt)

Passagerare får förekomma men då skall han/hon också ha godkänd hjälm och bomullkläder på sig.

Pris är inte helt satt eftersom vi inte vet hur många som kommer, men mellan 300-400 kronor. I alla fall max 400 kronor.

Föranmälan är det bästa, men det går även bra att bara åka dit.

Anmälan sker till mig på mailadress claes.haglund@netonnet.com eller på telefonnummer 0705-849136.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Jag kommer ju gärna som vet man jag hade glömt att jag hade öppet hus på mina gym....
Det ser väl bra ut jag är på plats då...

Länk
Aldric
Kilen: Ring Manpower ;)
Om de hade ngn som var lika bra jag....

Länk
som jag..

Länk
Eller ring BMWPower ;-)

// Lazze
Länk
Si
765
Simon01
120dM -08
synd att man har lite för bra däck på bilen bara : (
men jag åker ut och kollar iallafall.
Aldric
Äh, jag har 2 månader gamla däck på bilen men jag kör ändå.

Chicken ;)
Aldric
Manpower har nån som är lika bra som du - Yours Truly.

Men jag är upptagen på torsdag kväll .. ;)
lu
81
lunden
325i 88
330d M Touring 02
750ia 95
Ja det ska bli kul jag var där sist och rastade min diesel.

Till alla som tvekar de e bara o komma... :)
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Haglund >> Jag fick inte byta arbetstider idag, så det blir inget Anderstorp för mig. Men hoppas ni får det roligt, vädret ser ju bra ut än så länge!
Vet du om det blir mer banåka innan vintern? Annars kommer jag igen till våren, förhoppningsvis med ny busbil.

___
Killar med kvalitet kör BMW!
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Nisse:
Det är planerat en banåkning till i september. Inte spikat datum, men jag gissar på sent i september. Samma tid och samma plats.
Hade varit kul att se E28:an på banan idag, men det blir nog lika kul nästa gång.

Aldric
Till er som inte var där - You screwed up ... *S* :)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Oh, yeah you did. Jag har inte haft såhär skoj på hur länge som helst kan jag meddela. Gick till och med fort. Så fort så jag fick ändra min användarinfo här. ;)

Si
765
Simon01
120dM -08
Haglund: har du något trim på bilen? den gick ju ruskigt fint på banan. Jag åkte med i saaben med 300hk+ men det fanns ju inte så mycket att sätta emot. 1.06 som bäst : )
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Simon01:
Nja. Inget trim precis. Annan programvara, avgassystem, fjädrar, däck, belägg, bromsvätska och stolar i princip. Relativt original m.a.o. Tvärslut bussningar runt om ingår också i den bilen. ;)
Jag räknar på att jag låg runt 1.03-rundor när jag fick frispår i slutet.
Den gamle is:en fick smaka på igår. :)

Du kan inte mena att den Saaben hade 300+ hästar?! Den gick ju knappt ens fort på rakan?!
Alltså inget personligt mot dig, utan mot själva Saaben. ;)

Si
765
Simon01
120dM -08
nä, det gör inget, det är ju inte min saab.. den bromsades upp till 276 hk på hjulen, 303 hk i motorn för några veckor sen... men det var ju inga racing däck på den precis, typ blanka 17" 215. men ändå : ) Men den känns inte så snabb efter att man åkt i den blå imprezan : )
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Simon:
Effekt gör uppenbarligen inte så mycket på bana om man inte har ett chassie och bromsar som klarar det. ;) Det är ju inte så svårt att tygla mina 130 hästar precis... :)

Förresten. Blanka gatdäck är ofta bättre än nya har jag märkt. De börjar inte korva sig och halvt brinna har jag märkt. :) Fråga mig inte hur jag har märkt det...

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Nu var jag inte där (bilen e ju inte klar ännu) men generellt så brukar inte turbo bilar ge allt för bra tider på bana av olika anledningar. Dom brukar få problem när det finns kurvor mellan raksträckorna ;-)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Pelle:
Det var många snopna turbo-åkare igår kan jag lova dig. De frågade vad som var gjort med min gamle is och det var få som trodde på mig när jag sa vad som var gjort. :) Men smaka fick de. :D
Ska bli riktigt kul att se din bil när den blir klar! Har kikat lite på bygget på den andra sidan. ;)

Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det bygget håller vi där det är....det platsar väl inte in på den här sidan....finns ju inget turbo och det ska ju svängas med den ;-)
e30 med 4a har erkänt bra ballans...och kan knäcka mycket motorstarkare bilar än vad man tror! Och is är ju en m3light *s*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.