|
|
|
|---|---|
|
Efter att önskat en X5a längem så är jag rädd att den fortfarande är för dyr, samt att det kommer facelift nu. utsätter det nog ett par år. Provade E60 520 idag. Kanon bil å köra! Otroligt tight och fin. Det enda som var irriterande var I-Drive grejen. Fick aldrig den till att bli tyst engång... Oavsett, är det värt att betala 75.000 Nok ekstra för att gå upp til en 525? Skiljer 24 Hk, och x Nm. Vad tror ni? Tacksam för svar.. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk | |
| Är det så stor skillnad i Norge?? Ja, är det 75M nok i skillnad skulle jag nog ta 520n. | |
|
ja flytta till sverige:-) nej skämt osido så en 525i är det mer känsla i 520i kommer kännas trött i den stora bilen men hej vill du bara njuta BMW så fine ta en 520i lycka till Snart 410 hk 622nm |
|
|
Jepp, det kostar med Hk här.. Nån som vet vad som skiljer i standardutrustning på dom bilarna? Kanske det väger upp lite. Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
Hur mycket kostar 520 i Norge? Om inte påslaget är för stort procentuellt sett så skulle jag nog valt den mer normalstora(med BMW mått mätt)motorn. Henrik |
|
|
520 kostar 454.000,- 525 kommer att kosta 529.000,- 530 kostar 654.000,- 545 kommer inte att kosta mer än 1.100.000 ,- ;-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
|
var o testade en 520 E60 för nån månad sen, tyckte den kändes rentav slö faktiskt. minst en 525 E60 bör du köpa "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Lite drygt 15% pålägg,köp 525an om pengarna finnes,inte mycket att orda om. Henrik |
|
|
Jag har en 520 E60 och tycker den motorn passar bra i 5-serien. Det är ju inte någon jättestor skillnad på 2.2 liters sexan mot 2.5. Jag skulle aldrig tänka tanken att betala 75.000 extra för den. I Sverige är det ingen skillnad i utrustning mellan 520 och 525. |
|
|
Okay skilda meningar här:-) Jag tycker det var slappare än min 323 cab, MEN det är ju många faktorer som spelar med där. Vikt, storlek, motor storlek Nm osv. 75.000 utan nån mer utrsutning är i värsta laget kanske. Försälringen kanske hoppar upp en bit oxå. Ang finansieringen; nån som har tips på detta? BMW, select med 3+2, Leasing eller vanligt billån? Jag har ju aldrig en bil mer än 1,5 - 2 år, så jag är lite spänd på Select 3+2 eller 2+3. Leasing här i norge innebär att man inte kan byta bil under dom 3 åren. Vanligt billån är ju ok, men då låser man upp så mycke kapital. Detta borde kanske ligga i en annan forum-kategori än "5-serien"... Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" Länk |
|
chrille70 |
Jag tror faktiskt att 525i kan vara värd pengarna, i Sverige alltså. 2,2-literssexan är en mycket fin maskin, men känns i tunnaste laget i stora E60. Det är min uppfatning efter en provtur. 2,5-litersmotorn har mer klös, framför allt på låga varv. Den gör bilen mer rättvisa. Så var iaf fallet i E39, och skillnaden lär väl vara ungefär densamma i E60, kan jag tro? Men prisskillnaden på 75kkr i Norge är väl i saftigaste laget måste jag säga. Det är svårt att motivera. 20kkr i Sverige är däremot försvarbart, tycker jag. Mvh Chrille |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.