|
|
|
|---|---|
|
har sett en annons på en 320 som man stoppat ner en 535 motor i. drivaxel, växellåda och koppling var modifierade med diverse M-prylar. Hur är det med en sådan konvertering, lagligt vet jag att det inte är. Men hur påverkar det bilen? Slits den sönder totalt, svårt att meka m.m.? Är det ett bra köp om man vill ha en bil som är relativt liten, kan köra relativt snålt men vill åka fort fort fort. | |
|
Om det är den som är en 84 så är det tycker jag i alla fall 50000kr för mycket... Svårmekat? Beror på hur du har placerat din tumme i handen! Sköter man oljebyten med mera så ska det gå att misshandla ett bra tag... Btw, välkommen till forumet. |
|
|
Han har begärt 30000:-. Den har evo kit och är relativt nylackad. Har inte tittat på den än, skickade ett mail för en halvtimme sen för att kunna bestämma nåt. Det mesta fanns inom utrustning förutom AC. Stora färddatorn, elhissar, speglar. Hur är det att köra igenom besiktning? Reagerar de nåt? Om man tex. tar bort märkningen på motorvolym kanske de inte reagerar alls? |
|
|
kan ju slänga in länken till annonsen: Länk |
|
|
jag hade en E30 325 med 535 motor i. Gick igenom besiktningen alla gånger. Men har du otur kan det vara krångel men det är inte det värsta. För att få i 535 motor så va man tvungen att ändra massa saker. Så kan bli väldigt krångligt att mecka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.