|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 525 91:a som är calypsoröd till färgen. Bilen har vit skinnklädsel, AC (fungerande), St. F-datorn (med knapp på blinkersspaken, elhissar fram, el speglar. Armstöd och värme till sätena. Larm + fjärrstyrd C-lås, 5 st 15" BMW Alufälgar (krysseker) + 4st vinter däck på plåtfälgar. Utöver detta finns den vanliga standard utr så som ABS, elspeglar mm.. många delar bytta och så... kvitto på över 10 000. 20 000 mil på mätaren. Inga fel på bilen. ngn som vet vad den kan tänkas vara värd? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland | |
|
Lite intressant hur många mil den gått.... Automat är bekvämt |
|
|
Sorry! 20000:- smög ihop med kvitto på 10000:- Ca 45-55000:- tror jag Automat är bekvämt |
|
|
jag har ingen S-bok till den men jag har haft inne den på BMW för att de ska kolla mätaren... och de sa att mätarställningen är korrekt och ville jag ha det på papper så kostade det 500 kr... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Jo typ 50000 kr kanske. Det är lite synd att det är en 91, då vill folk inte betala lika mycket som för en 92a kanske. Men ha inte brottom med att sälja den så får du det du vill ha. Det finns även köpere som inte har brottom att köpa bil och de hittar nog din till slut. |
|
|
Mest optimister här idag verkar det som. Testa på 50 000 och se vilket gensvar du får. Mitt stall tips är att slutpriset kommer att hamna på 25-30KSEK. E34 är en mycket prispressad bil(tyvärr). Lycka till med försäljningen! /Simon |
|
|
Här är en kille som fick 38.000 kr för sin 520i -91 (utan AC och skinn): Länk Jag tror dock att han hade tur med att hitta "rätt" köpare till bilen. Mugge: Har du samma tur som säljaren i länken ovan kanske du kan få 50.000 kr för din bil (men väntan kan bli lång). roadZter |
|
| Tur? Det handlar om att ta hand om bilen iofs.. Min var välvårdad inte en rishög. | |
| Och sälja en bil i stockholm tror jag är lite lättare än i Västra Götaland. | |
|
C.Douglas; "Det är lite synd att det är en 91, då vill folk inte betala lika mycket som för en 92a kanske." Avdelning: å´fan, det menar du inte :)) Länk |
|
|
C. Douglas: Välvårdad med rost? Alla har vi kanske olika definition om vad "välvårdad" är... Även om bilen var i mycket gott skick för att vara en över 10 år gammal bil så kommer man inte från att E34 är "kall" på marknaden. Därför gäller det att ha lite tur att hitta "rätt" köpare. Dessutom tror jag inte att det är någon skillnad på att sälja en E34 i Sthlm jämfört med Västra Götaland. roadZter |
|
|
Det va inte ens rost på 520n så? Eller tänkte du på prickarna? Det kallar inte jag rost direkt. Ja, vi har nog olika åsikter om välvårdad. |
|
| Och en sak till, det sitter ju 24 v motorn i en 520. Det är som att säga att den är lika kall som en 320 e36 - 91. Eller hur får du ihop det? Bara för att karossen är äldre eller? | |
| C.Douglas. Där satt den. | |
|
Copy, :-DD C.douglas, 5-serien är generellt sett mindre eftertraktad på begmarknaden än motsvarande 3-serie. Mvh, Kalle ____ Min 320iK: Länk |
|
|
C.Douglas: Oavsett var eller hur rosten uppstått eller i vilken omfattning så är rost just rost i mina ögon (och rost är ALDRIG bra). Du skrev ju också att det även var rost runt tanklocket. Att E34 är "kall" på marknaden beror inte på mig, det har med efterfrågan att göra. Observera att jag aldrig påstått att en BMW E34 är en dålig bil men det är inte så konstigt att modellen sjunker i värde med tanke på att det kommit två nya 5-serie efter E34. Jag har aldrig heller jämfört E34 med E36 men jag håller med nofx16 att 5-serien generellt sett är mindre eftertraktad på begmarknaden än motsvarande 3-serie. Förstår inte riktigt ditt smådesperata försök att försvara E34 när jag bara konstaterar hur modellen värderas utifrån min synvinkel, du har ju dessutom sålt din E34... roadZter |
|
|
Alltså... BETE ER!!! "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Jag tror att Mugge får knappt 40.000 kr för sin bil. Den verkar ju vara i fint skick samt med intressant utrustning. Problemet är att priserna varierar mycket på E34, ibland kan man hitta en 525 95 för drygt 50.000 kr, ibland ser man en 92:a för samma pengar. Men att seriöst värdera en fin 91:a 525 till mellan 25-30.000 kr tycker jag är fel, ingen släpper iväg sin bil så billigt. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Jag tror att Mugge får knappt 40.000 kr för sin bil. Den verkar ju vara i fint skick samt med intressant utrustning. Problemet är att priserna varierar mycket på E34, ibland kan man hitta en 525 95 för drygt 50.000 kr, ibland ser man en 92:a för samma pengar. Men att seriöst värdera en fin 91:a 525 till mellan 25-30.000 kr tycker jag är fel, ingen släpper iväg sin bil så billigt. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Får jag inte under 30 000 för den så ger jag bilen till min lillebror som håller på att ta körkort. Körde lite Atos idag, det var en njutning att köra E34 därefter... Var inne på en firma i Malmö och de gav mig ett bud på fem tusen kr på bilen utan att ha sett den... J-vla nötter.... "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
Mugge, jag ger 6k, då går jag över bilfirmans bud och du får UNDER 30k, så du slipper ge den till brorsan:))) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.