|
|
|
|---|---|
|
Ursäkta om detta inte är någon fråga men vill bara dela med mig om min upplevelse! Var med om något fruktansvärt i måndags! Var på bio med polarna å parkerade bilen hemma på parkeringen sen kl 11:30 låste å larmade.. Men ingen startspärr på hemmaplan sedan ja låst mig själv inne en gång på jobbet.. På morgonen när ja gick ut så var bilen borta.. kunde inte fatta det!! Men nu är den borta sen så ringde polisen i måndags å hittade bilen i uppsala utan fälgar å ratt + skuffen tom.. Har inte kunnat sova så bra å är allmänt frånvarande.. Det var M3 fälgar som inte är så billiga typ 24 000 kr har full försäkring hos BMW orginal.. Vet ej om dom är bra.. någon som stött på dom?? Sen om bilen är sönder körd vet ja ej,, Ska till uppsala på mån & kolla hur den ser ut.. Kommer antagligen inte palla det. sen en annan sak besiktnings gubben som kommer & värderar får vara rädd om sin tunga annars får man lätt sne tändning kan ja tro.. om ja nu får tillbaka bilen så ska ja skaffa garage på nått sätt å alltid använda startspärren!! ok om den går igång ska ja bara smajla åt alla som går förbi utanför.. Hört om ett Gps system som håller koll på vart bilen är någon stans? någon som vet om liknande?!? Vore tacksam för råd & svar.. Mvh: Tony /Tony Haagen | |
|
Cargard T70 kan kompletteras med gps-modul, så det är mkt riktigt att du hört om gps-positioneringen fö. riktigt synd att det finns dom som inte kan skilja på mitt o ditt hoppas att allt löser sig för dig! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
ok tackar så mkt för info! SKa genast kolla upp utrustningen.. Jo känns som det inte är värt att skaffa lr ha en fin bil nu mera :( /Tony Haagen |
|
| Jag lider med dig! Skulle gråta blod om min 750 blev stulen! | |
|
Ja se till att aktivera alla möjliga larm när du lämmnar bilen.. Startspärren är viktigast... /Tony Haagen |
|
|
Jag har spårsändare i min bil, vill du veta mer så maila mig kostar 3700 om året eller om det var vartannat år. Länk |
|
|
Mina kondoleanser... Känner igen situationen. Jag hade en 750-89 som blev stulen på samma sätt som din. Verkar som om polisen är bättre i dina trakter. I östergötland är dom ointresserade av riktiga brott. Här prioriterar dom att dra in pengar till staten på trafik-struntsaker. Det enda resultatet av min polisanmälan var att jag efter en månad fick en räkning från en bärgningsfirma som dragit vraket till en BMWverkstad i fel stad. Polisen visste redan efter en vecka var bilen fanns (en markägare anmälde), men dom gillar ju att jävlas med BMW-ägare, så dom tyckte väl att råttorna behövde mera tid att sabotera och stjäla. Mvh FB |
|
|
Det där låter sannerligen som att händelsen utspelat sig i östergötlands län. Här är det tacksamt att vara kriminell , men att köra 121 på 110 väg en sen sommarkväll kan komma att belastas med viss uppmärksamhet från polisen. Skall det vara såhär ? "Två ton annars får det vara för min del" |
|
| hejsan www.unikteknik.com säljer gps sändare för stölder av bilar..har tänkt köpa sådan själv. | |
|
glömde en sak till.... märk dina rutor från SSB dom har nåt medel som du etsar in i dina bilrutor tar inte längre än 5 minuter. Var ditt fordon stöldskyddsmärkt ? |
|
|
Hmm. jo polisen hittade bilen ganska snabbt.. men den stod barbacka utanför uppsala så nått lär dom göra.. Min bil har stöldskydds märkte rutor faktiskt, larm å startspärr är bara gps som fattas.. å det skall det bli om ja nu får tillbaka bilen.. Carguard är ja sugen på! Verkar vara störst å kändast på marknaden å man kan ha gps sämdare som tillbehör också.. Angående bilen så var ja och tittade på den igår! Ussh va hemskt, men bilen kunde faktiskt vart värre.. Här är lite bilder som man kan gämföra :( Länk Det skulle gå på 55 000kr att reparera.. Då träpanelerna var borta.. å en massa knappar sjukt nog hela jäkla knapp sattsen för ac.. säkert en el härva med konstakter.. Ratten borta.. å inrdening repad.. Bakom förarstolen så finns det en stor bula på golvet som står upp.. Bärgaren hade gjort stora skador när han drog upp bilen.. Tanken bulig å bränsle rören måste bytas.. sen massa repor på lack å en del på rutor.. En halv gran av barr fanns i bilen dels så var kofångaren regält repig å utblås mm.. Får se vad försäkrings bolaget tycker om det är värt att reparera lr så får man leta sig efter en ny bil :( 16 200 mil gick bilen iaf -89 *snyft* /Tony Haagen |
|
|
Fy fan, knappt man pallar med att sådana bilder! Det gör ont när man ser en fin e32 kvaddas på detta sett. Jävla tattare som gör såhär, man får bara mord i tankarna. Förmodligen är det väl någon som behöver delar till sin egna e32, annars tar man väl inte trälister osv. Fattar inte hur någon kan vara så jävla lobotomerad att man kan man med att förstöra någon annans bil för att ta delar till sin egen. För min del kan jag ha nästan lika stora känslor för någon annans bil som min egen. Det värsta var att jag såg en annan stöldskada BMW 750 idag på en BMW verkstad jag besökte, det var en blåmet, grått skinn, inte så snygg längre den heller, krossad vindruta, krossad främre sidoruta, sönderbrutna lås, någon hade försökt sno 750-emblemet på bakluckan, allmänt smutsig och tilltygad. Helt klart för mycket för mig på en och samma dag, det borde absolut skjutas mer slödder i detta land!!! En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Menar du..!! Om ja får tillbaka bilen så kommer man nog bli enormt överbeskyddande!! Typ flyga på dom som verkar vara entusiastiska :( Kommer nog inte få tillbaka henne.. men känns som det inte är värt att skaffa någon fin bil längre!! Får iaf inte ha nått ifred :( Någon som vet nån fin e32:a till salu annars? /Tony Haagen |
|
Borg |
Läste detta här på forumet eller någon annan stans. Som snikvariant av GPS spårning, kan man använda sig av en gammal mobiltelefon som gömms någonstans i bilen med laddare så att den alltid är på. Stoppa i ett kontantkort från Telia och anmäl dig till friendfinder en tjänst som Telia har. Inte jätte exakt men i tätbebyggda områden är det ganska bra noggranhet, torde räcka för att hitta bilen. Har själv provat med min egen telefon och det är rätt hyffsad noggranhet. Kostnad 100:- per år (för att ha kvar abbonemanget) samt en mobiltelefon. |
|
Joo, tänkte på det ja med.. Får se till att man har mottagning hela tiden, typ telia abb. men en hel mobil + laddare tar plats :( kul att spekulera men om det sker nått intrång i bilen så är det värt att få reda på det via sms också.. /Tony Haagen |
|
big-K |
Fy fan vad lågt att stjäla en v12. Det e bara att hoppas att du får ut på försäkringen Lycka till / big K / big K |
|
Jag fick dom pengar som jag gav för den.. Snäll som man är så skrev man exakta summan kanske lite dumt me.. Alla pengar som man sattsat på bilen är borta.. Det är enormt mkt pengar + att alla bilvårdsprodukter i bilen tillhörde bilen tyckte dom så får man inte ut ett skit för det :( Men efter ett intensivt span 4h/dag i 1 veckas tid så har jag hittat en annan bil :) En 535:a var sugen på 540 men vart 535 för denna hade feta å djupa fälgar frymm stereo, lågt mil antal och bra skick i övrigt. Åkte 80 mil för pärlan, 4 mil från norska gränsen.. Om jag ska ha en 750 nått mera i mitt liv så ska det vara i min framtida villa med gaage å trippel larm med gps å allt fan skap man kan hitta på!!! Hörde men en som jobbar på statoil hans 750 vart också stulen tyvvär.. Var rädda om era 750s dom blir allt färre & färre!! Nu övergår jag till 5 serie forumet för en tid.. Ill be back ;) MVH:Tony Haagen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.