AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
505

Köp av 325 E36?

Vad ska man kolla om man är nyfiken på att handla en E36:a?
Några vanliga standardfel? Rost? import eller svensksålt? stor skillnad?
Lika bra att jag säger det innan nån annan gör det..

SÖK!!

Det finns massor skrivet om E36or i gamla trådar, vanliga fel, vanliga rostställen osv osv..
Rost i skärmkanter, baklucka och i vissa fall framkanterna på dörrarna är väl ingen skräll då det gäller E36. Vidare har en del bilar fått gå rätt hårt, så det skadar ju inte direkt heller att känna på hjulupphängning osv. Dock är det från grunden en bra och hållbar bil, och om den bara är korrekt skött så går den långt!

325'an har även kamkedja, vilken sägs hålla bilens livslängd, men om den skall bytas kan det istället bli dyrare än med kamrem. Beror väl lite på vilken verkstad man väljer, eller om man gör det själv med!

Finns säker många fler här som har erfarenheter om vanliga fel! Har inte haft min bil speciellt länge själv ännu..

// Björn
okej.. ska söka lite på forumet!

tack för svaren
Tu
114
Turbotomte
325 coupé -94 Twinturbo
joho...min. =) har oxå en till salu. en -93:a 325 coupé. rostfri å tokfin!!! hör av dig om du vill. 073-6550287 Andreas.
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
För att blanda upp försäljningsinläggen här tänkte jag komma med ett par tips. Kolla framvagnen, spindelleder och p-ändar. Och så bussningarna i bakvagnen.

Spindelleder och bussningarna bak är bökiga att byta själv, så det kostar någon krona även om det inte är så dyrt.

Så naturligtvis om bilen har AC, att den fungerar. Kan bli dyrt att fixa annars.

Som tidigare skrivits: Rost i baklucka och skärmkanter.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.