|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Ja, en säkerhet är vad det är. Vill du ha mer får du plugga den, men komihåg att efter 1,2-1,3 bar, så får du inget mer än värme ur din motor. Detta på grund av att det blir för högt mottryck på avgassidan. MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
dieselmeken. om jag pluggar övertrycksventilen och byter turbo o grenrör hur många bar tror du 324td klarar med ic? Sitter med vinter planer... |
|
|
Jag körde med ca 1,7, dock 525tds, bör klara detta. 2 bar är ingen utopi, men se till att mäta på rätt ställe MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
|
Dieselmeken: är det fel på min turbo när den endast laddar 0,5bar och börjar ladda först vid 3500-4000rpm? Ride hard die free |
|
|
Jockew : JA JÄTTEFEL låter dock som om det skulle vara map sensorn som inte får signal, Vänster innerskär, en sensor med 3 kablar in + en slang från insuget. Alternativt så har du en JÄTTELÄCKA på insugssytemet MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| hmm...nu råkar det vara så att jag har kopplat in laddtrycksmätaren på den slangen...antar att det var dummt gjort? är novis på det här så ni som sitter och hånflinar får ursäkta mig =) | |
|
Inga problem, köp ett litet t-stycke, så är du home free, Lycka till MVH Göran dieselmeken Lindgren |
|
| jag har kopplat in laddtrycksmätaren med ett t- kors. en annan sak också, om jag chippar den med kcr han jag höja laddtrycket då? alltså får den mer soppa då? | |
|
Hej alla dieseltrimmare och speciellt "dieselmeken" Jag har nu dieselmekens gamla bil som jag har grejat en del med. Jag har bytt turbo till en 530d turbo, helt ny med variabelt turbinhus samt monterat en Saab 9000T intercooler och även en separat Wastegate från en bensinbil. Nu går den kanonbra redan ifrån 1000v/min och hela vägen. Jag har ca 1.3bar i grundtryck men kan köra med upp till 2,2bars tryck. |
|
|