|
|
|
|---|---|
|
skulle vilja veta om det är dyrt att äga en e32-750 tänker ej på bensin utan om det rasar mycket i motor och låda eller andra brister man ska tänka på Dice-745 | |
|
hej! finns en köpguide på 7-serien på: Länk //Tomas M E28-frälst |
|
|
Länk Hahaha.. :-) |
|
|
V12-motorn brukar inte rasa i första taget om den sköts rätt, har sett en bil som gått 42000 mil och ägaren trodde att det skulle vara möjligt att köra ytterligare 40000 mil med den om den hölls efter. Motorns styrka kan räcka för att ta kål på inte alltför välservade automatlådor, har sett flera 750 med lådproblem, men det finns begagnade lådor hos skroten för billig peng (med tanke på bilens nypris alltså). Man bör m.a.o kolla upp noga hur ofta oljan i lådan bytts. Kardan kan drabbas av obalans efter en 17000-18000 mil, vad som händer exakt vet jag inte men troligtvis är det stödlager som slitis ut, man hör oljud vid acceleration. Tar lite tid att byta eftersom avgassystemet måste plockas ner. Den som är lite händig kan serva V12:an själv med oljebyte, luftfilter & bränslefilter. Det som inte brukar gå är tändstiftsbyte som måste lämnas till BMW-verkstad. Det är en fantastisk bil i alla fall, köp en innan de går upp till sitt rätta värde!!! |
|
|
750:n är suverän o köra !! Jag har köpt 2 st 88:or. En 750ial o en 750i. Köpte 750I:n för 16000:- o lade på nya däck för 4600:- en beg genarator för 1250:- Bakvagns bussningar + framvagnsbussningar+diverse grilldelar,huvdämpare,1st beg dimljus a 600:- 2 st krängningshämmmarstag 650:- Lite oljor o stift ,filter, Ca:1500-2000:- Bilen står mig i 32000:- (3700:- i arbetskostnader). Den går som en dröm. Var bara noga med att kolla så att motorn går ordentligt o att den växlar bra,resten går att fixa till för vettiga pengar. A.T |
|
|
Det med att lämna in bilen till BMW för att byta stift tycker jag är att ta i lite. Visst är det jävligt trångt o jobbigt, samt att man behöver plocka bort spolarbehållaren, så det tar sin tid att byta alla 12, men med lite jävla anama och uppslitna händer så går det på ca 1,5 timme. Om man nu mekar bort spolarbehållaren, sitter slangen med snabbkoppling... Sune |
|
betriebsanleitung1 |
Det går bra med originalverktygen |
| Hehe..kul att se en 1 ½ år gammal tråd flyta upp *S* | |
|
Byta tändstift tog 2 timmar för mig på min V12:a. Då var det första gången och samtidigt så mätte jag upp tändkablarna så det ska väl ligga runt 1,5 timme. //Schnitzer |
|
| skrapsår på händerna garanteras oxå :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.