|
|
|
|---|---|
Perkka |
Jahapp, då har man sålt bilen (äntligen).. Visst gick den väldigt bra osv, men nu blir det någon turbobil iaf... Kommer dock fortsätta hänga här på forumet, eftersom man är trots allt BMW-fantast.. Kände dock på slutet att jag tappade tålamodet på bilen.. Jaja men hare... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
"you will come back to bmw".....:-) // Dr. H |
|
|
Perkka: Vad fick dig att vilja byta bil? Och vad blir det istället? Lycka till med valet iaf ;-) |
|
|
jAg gissar på saab Länk |
|
Perkka |
Anders R: Jo bl a så ville 535-an ha lite väl mkt pengar.. & dessutom så bara ett tag efter vi hade bytt topplockspackningen på den, så gick en vippa utav... Så man var nog less innan vippan kastade in handduken.. Lyfta toppen var inte det roligaste jag varit med om tyvärr.. Sen var den ganska rostig också.. Satsar nu på en turbobil eftersom dom är så billiga att trimma, och förhoppningsvis ska jag välja ett märke som inte är lika dyr på res.delar som BMW.. Valet står mellan 740 TIC, 900 Aero, 9000cc Turbo eller 200sx.. Letar febrilt just! Men hittar ingen som passar mig =/ Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Perkka: Varför inte sattsa på en 850 turbo då? bra bil + att de finns ett ganska stort utbud av dom... |
|
Marcel |
Även jag har blivit av med mina bilar nyligen, men jag skulle aldrig svika, letar efter en nyare modell. Förslag? |
|
Marcel: Va är de för prisklass du ska köpa i? |
|
|
Perkka jag kan rekommendera en 200 hästars s15 200sx om du vill trimma och om du vill ha en kul bil skit i saab e4ller volvo köp en japs i sånna fall :-) |
|
Perkka |
getrag: Hörde en kompis sa också att det finns s15... Men jag har aldrig sett någon sådan, endast s13 och s14.. Lazereye: Lite för dyra bilar tyvärr... Vill helst undvika lån.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Det finns en senare generation som heter S15, men den har aldrig sålts i Sverige och de exemplar som finns här är importerade i efterhand. De säljs dock i övriga Europa har jag för mig, så det är bara att kika runt (kan hända att den går under dess japanska namn "Silvia S15"). Tycker dock att S14 är mycket snyggare än S15, men det där är ju en smaksak. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
Perkka |
Nu har jag sett en s15, visserligen stylad men ändå.. Och jag håller med Alecci om att s14 är snyggare, speciellt s14 Z-edition.. Ska ev. kika på en 9000 turbo imorrn :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Skall du köpa en bil med billiga reservdelar ska du väl knappast köpa en saab. Inte om vi pratar orginaldelar i alla fall. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
Perkka |
Vi får se vad det blir..... Turbon är såld, men jag är sugen på en Aero.... Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Perkka |
Spookshow: Ser att du bor i Övik ibland... Gick du skola här lr? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Nej, men min sambo. Jag var upp i helgen och skall upp nu i helgen igen. Mycket trevlig stad tycker jag! Lite långt hemifrån Bollnäs bara :) En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
Perkka |
Jaha ok... Tar du 325-an hit då? :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
jo du perkka det finns s15 men som du sa lite dyra ta en s14 från 97 och uppot så e den rätt så snygg också kräver dock minst 18tummare för att se rå ut men vilken härlig liten bil bakhjulsdrift och överladdning med potensial en engels firma trimma den 100kusar utan större ingrepp spridare filter turbo och blås 0-100 på 5.45 sek det e m3 klassi prestandan åtminstånde sportscar of the year i Australien ;-) allt detta ink trimm för ca 150 lakan. Snart 410 hk 622nm |
|
Perkka |
Jahapp då har man köpt en bil dåra.... & det blev en Aero :) Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.