|
|
|
|---|---|
|
Hej! Finns det grejjor till fram och bakvagn så att det går att köra centrumbult-fälgar ? Och går det att hitta bättre bromsar =större skivor och bromsok: Båda frågorna gäller E-36 M som i mums M3 CSL nice | |
|
Kanske va fel forum men . sorry =)) M som i mums M3 CSL nice |
|
|
Tja! Större skivor går ju alltid att slänga på, men som du själv skriver måste du ju då även byta beläggen och oken. Dock måste du ju ha större fälgar för att få plats med dom, och det är kanske inte helt 100% ekonomiskt att glida omkring på 17" + på vintern? Däremot är det väl inga direkta problem rent tekniskt sett. Dock måste du kanske byta på alla fyra hjul för att få det godkänt? Kolla med mekonomen eller liknande, dom kan ju en hel del. Om inte annat kanske M3'ans bromsar passar rakt av? Ang. centrumbult fälgar vet jag inte, men med risk för att vara lite trist måste jag ändå upplysa om att det är olagligt. Men helt klart hårt! :) // Björn |
|
|
Angående bromasar, det finns väl knappast någon övre gräns (inte kostnadsmässigt i alla fall), för hur bra bromsar du kan montera. Kolla med PEAN, de är kunniga och serviceminded! De kan säkert ta fram något "lämpligt" kit till din bil utifrån vilka behov/hur stor plånbok du har. Du finner dem här: Länk För några år sedan såg jag en fälgmodell som hade en lös platta som skruvades fast i hjulnavet med speciella skruvar i de ordinarei bulthålen, sedan fäste man själva fälgen i plattan med en riktig centrumbult. (dom fälgarna var inte billiga!) Har dock inte sett sådana fälgar på ett tag, kanske är olagligt!? Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Dessa fälgar har en sorts spacer som man skruvar på orginalnavet och som gör om till centrumbult Länk |
|
|
OK Tackar för svaren . M som i mums M3 CSL nice |
|
|
Har inte hittat nått på nätet om att "Centrumbult är olagligt i trafik nån som har en länk eller text fil att visa mig detta . Tycker det låter suspekt att det är olagligt . M som i mums M3 CSL nice |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.