|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har provat en G-tech på sin M3(e-36),berätta isåfall vad du fick för tider. Får snart min mätare så jag skall testa vad det blir för resultat! Även de med andra modeller kan svara. M3-97 | |
| Jag har provat den och kört ett par rundor till hundra. Fick som bäst 5.64 men jag har för dåligt fäste!, spinner alldeles för lätt. Kan hålla max 2500 rpm sedan släpper det. Kör på 245 bredd men skall slänga på 265 så kan jag allagånger kapa några tiondelar,hehe. Kör en 3.0a, lycka till. Skriv in sedan och berätta hur det gick. | |
|
Vi gjorde ett test (för Bilsports räkning) på Tullinge och jämförde G-Tech, AP-22, Vericom och tidtagningen på banan. Det var 402 meters tider vi körde och G-Techen visade konstant lägre tider än de övriga mätarna. Man kunde se att den ansåg att man åkt 402 meter innan man passerade mållinjen. Testet lär väl komma i den tidningen i framtiden. Vi provade i min M5, en Chevelle och en EVO VI. |
|
|
Tyckte väl att acc. tiderna mätta med G-tech är lite väl optimistiska. Jag tror på BMW-s fabriksuppgifter, +/- några tiondelar. |
|
|
Äntligen någon som skriver vad jag länge har misstänkt! G-tech mätaren är en ordentlig glädjemätare. Glädjetiderna har mest förekommit på GTi-registret (vw) där de påstår att sina golfar gör 0-100 på 6 sekunder helt i originalskick då utmätt med G-tech. Fast man kanske skulle prova på sin egen så att man sedan har en suverän tid att skryta om? =) Mvh Carsten |
|
| Vad har GTI registret för hemsida? Gillar inte golf men det är kul att läsa om folk med "6 sekunder golfar" | |
|
Länk |
|
|
Testade G-tech:en lite snabbt 0-100 blev 5,9-6,0! (hjulen spann på ettan, skall testa lite mer ingående när jag får tid). Provade även att mäta hk,men den visade 40hk! Vad skall man skriva vikten i för mått? kg el pounds? Har en "metrisk" modell! |
|
| G-techen är väl bäst om man tex kollar bilen före man trimmar/modifierar bilen och sedan kollar efter och kan se förbättringen/försämring med g-techen,den verkar inte visa speciellt riktiga tider ,för att tex en original golf ska spöa en M3 e30 med nästan en sekund till hundra tycker jag är ett bevis på att det inte stämmer. | |
|
Det är väl så med G-techen att man inte ska köra bara en repa på 0-100km/h eller 400m och tro att det blir rätt ....kör 10st repor och räknaut medel på det så kommer den att visa rätt siffror. Har kört 5.4 0-100km/h med min -96 M3 Individual (OBS lättat bil med aluminium dörrar) |
|
Lotus Samuel |
Har en g-tech mätare och om den stämmer vet jag inte. Men det beror ju ganska mycket på om man lutar den lite upp eller ner även om det står noll innan man kör. Har kört exakt som fabriksuppgifterna med perfekt start flera gånger i rad. Så jag tycker det stämmer ganska bra. Men det går ju att fuska väldigt lätt, men varför ljuga för sig själv??? 5.6 med 3.0!! Nja lite skeptisk men men... |
|
Hur många hk har ni fått i era tester av M3 E-36 (3.0 & 3.2)? M3-97 |
|
KaLLeSpeCiaaL |
MÄTARN ÄR INGET ATT HA OM NI SKA HA ÄKTA RESULTAT |
|
Har kört följande resultat: 5.65 2ggr 5.7 4ggr 5.8 3ggr får inget bra grepp på 1:an,hjulen spinner så jag måste lätta på gasen för att få fäste! Om jag startar med lägre varvtal än ca 2000 så tappar motorn ork och jag förlorar tid. Kör med 235-40-17. M3-97 |
|
| 5,2 till 100 fick jag och 13,2 på kvaretsmilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.