|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
jocker18@home.se |
per_j82: håller med dig, 9.5 stämmer inte ett smack. min gick betydligt bättre än så. fast jag gissar på att något var gjort med den,vilket jag inte vet. BmW - enjoy! |
|
Vad väger en 200 SX? 1200 kg? En 525 väger väl 16-1700 kilo? |
|
|
Vikt Nissan 200sx 89-94: 1360kg. |
|
| När började man mäta turbobilar imot sugbilar... Sätter du på en turbo på 525 som laddar lika mkt som nissan gör så kan den dära risbilen hälsa hem. | |
|
stålnacke: 2,5 liter med turbo mot 1,8 liter med turbo... Själva jämförelsen haltar lite.... Automat är bekvämt |
|
oktanoholic |
Jag kör 3,5liter rawpower och jag har aldrig haft problem att åka ifrån nissan 200sx med 250-300hk nån som vet vad en nissan 200 med ca 300hk kan köra 402m på?? |
|
styrman1: Ne men det är ju en bra mkt bättre jämförelse än en sugbil mot turbo... Oktanoholic: Är du värkeligen säker på att det var 250-300hk i det du åkte ifrån då.. För isf så har du nog putsat lite på dom dära 3,5literna, va? Jag menar att då har du ett jävla klipp i motorn, för du har väll ingen turbo? |
|
Perkka |
Vet av en 200sx som gör 0-100 runt 5 blankt om inte strax under.. & han har inte lagt så mkt pengar på trim, tillräckligt men ej mkt.. oktanoholic: Jag har haft en 535 iA E34, och den skulle inte haft en suck mot en 250-300hk 200sx.. Du måste skämta.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
| Tjena jag har en e34 535i något moddad av Alpina iofs men den drar nog lilla nissan ;) Trots sina 2.2ton | |
Perkka |
Ola: Din Biturbo gör 0-100 på 5.6 väl? Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Ja något sådant är det nog, är inte så jättefascinerad av 0-100 direkt men det är sjyssta tider för en 2.2tons kärra. Och den blir ju inte tråkigare 100-250. Den kommer att synas lite mer i v-norrlands län till sommaren. Mvh Ola Thomasson BMWCS 5502 |
|
|
Det där med att åka ifrån en Nissan med 250-300hk låter lite väl.Jag själv tycker inte att en 535 går Mycket bättre än en 525 24v 0-100. 0km/h - Ventilsmatter 4sek |
|
320-325 |
Om ni kollar på vad han har för bil så är det nog en E28 535 85´´ o dom är ju mkt lättare än en 535 E34 som väger skit mkt. vikten spelar grymt mkt roll jag hade en 525ia 90´´ och den gick väl sådär men ingenting att rejsa medmen sen när jag stoppade ner den motorn i min lilla 320i då hände det saker 500kg märktes vill jag lova helt annar klipp 0-100 på 7,4 sek och då fick jag pumpa med gasen för att hitta grepp på 2 an så det går kanske att finslipa. men vikten har stor betydelse faktiskt.. |
|
Mitt sista inlägg i den här tråden: Jag har haft 200sx och 525 24 v Har just nu en 325 med Vanos. INGEN av de Bmw bilarna har en chans mot en Nissan 200SX. Om man nu jämför sprinthastigheten. spelar ingen roll om det är 0-50, 0-100 eller 0-200. Automat är bekvämt |
|
|
Nu har det gått lite långt, jag tycker själv att det är två olika klasser det går ej att jämföra. Det är som att jämföra en gocart som väger 100kg mot en bil som väger 1000kg. Klart att du är snabbare med gocarten med samma hästkrafter men du saknar massor med komfort. Du som undrar är du ute efter hasighet så skall du köpa dig en liten bil med mycket hästkrafter. Så är du snabbast. Men köper du dig en BMW så köper du inte BARA hästkrafter utan du köper komfort och kvalité. Det är min mening. Jag har själv en Sport2000 gocart (30Hp) jag använder när jag vill köra av mig lite. Då sliter jag inte lika mycket på min bil när jag har lust att gasa lite. Och går något sönder på gocarden så byter man ut det på nolltid. |
|
|
hmmm, tror nog att 325 24v V drar 200sx |
|
Perkka |
En 325 E36 är ungefär 1sek långsammare än 200sx S13 0-100 km/h.. Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
Ronka |
HAHA har ni bly i era bilar eller en bmw 525 väger inte mer än max 1550........ min Bmw 540 väger ca1700 jag kör bra tider med den till hundra alltså...6,5 som bäst och då drar jag till ca 110 på mätarn 525a stämmer bra med 9,5 det mätte jag när jag hade en 525 och 535 an gör på ca 7,8 orginal |
|
Hej en av mina polare har en 325 e36 och den andra har en 200sx (modellen med uppfällbara lysen) och dom gick exakt lika i alla farter under 180 iallafall MOA-power |
|
Fisken |
ja min 525 är ju ingen raket upp till hundra, men det är däröver det går bra, riktigt fint att ligga i hundra och växla ner till trean och trycka på, då händer det lite :) 525 den är ju inte så stark/snabb på låga varv, det händer inte ngt förräns varvräknaren passerar 3500 typ. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.