|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Fick idag under en långkörning upp meddelandet "Betriebsanleitg" (motsv.) med ett pling (förövrigt tillsammans med Oe(Ö)lstandmotor (som jag vet vad det betyder)). Vad betyder/är det? Erik. | |
|
Betriebsanleitg=instruktionsbok, du skall kolla i instruktionsboken för mer information. Vanligaste frågan på forumet, tro? :) ___ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
|
Ja det verkar vara en frekvent fråga. Sökning på "betrieb*" gav 86 träffar, men det finns säkert andra ord som ger fler träffar. Kanske dags för en liten tävling om vilken fråga som ställts flest gånger? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Ok ( :) ), tack Nisse för ett snabbt svar! Men vad exakt ska jag kolla efter då? Erik. |
|
|
Hmm, provade faktiskt att söka innan att fråga -skrev nog fel :) Erik. |
|
|
Sökning på "oelstand*" gav 19 träffar, bla dessa trådar; Länk Länk Länk --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Du ska väl förmodligen leta upp oelstand eftersom det kom upp i samband med betriebsanleitung. Och se vad du ska göra åt det typ Once a beamer allways a beamer Länk |
|
|
Ölstand måste ju betyda oljenivå. Alltså kolla oljenivån och sedan i instruktionsboken vad du ska göra åt det. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Hejsan! betriebsanleitung kan komma upp i samband med att ditt batteri börjar bli dåligt. När det är dålig laddning på batteriet så räcker inte spänningen till för att förse alla strömförbrukare med ström, och då stänger den av diverse strömförbrukare bl. a. programmet till växellådan. För detta betyder just att växellådan körs på reservprogram. Så var det på min bil i alla fall. Jag fick upp samma meddelande flera gånger innan batteriet lade av helt. Efter batteribyte har jag inte sett meddelandet en enda gång. Mvh Spider Bmw är rätt okey!! |
|
|
Hej! Jag har konstaterat att ag på min E 34 får upp "Oelstand Betriebsanleitung" när oljan är riktigt varm trots att nivån ligger mitt mellan max och min på stickan. Det erkar som om varningsfunktionen, i alla fall på min bil, är lite väl känslig. Mvh Christer G ChristerG525 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.