AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
636

Värdering av BMW 523it -97

Har försökt sälja min bil ett tag men intresset har varit relativt svalt. Tänkte därför höra vad panelen anser en 523it-97 bör kosta? Bilen är svensksåld och har gått 9300 garanterade mil. All service är gjord och bilen har full historik. Skick är otroligt bra både maskinellt som visuellt. Utrustningsmässigt finns komfortpaket, avtagbar dragkrok, 17"-hjul, ädelträ, ny CD-spelare (BMW Business). Alltså typisk utrustning för en svensksåld bil. Färegen är Montrealblå och inredningen ljusgrå. Det är inte skinnklädsel eller automatlåda.

Låt höra hur mycket ni tror jag kan få!

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Bilen verkar helt klart attraktiv. Det enda kinkiga är att de som absolut bara "ska ha" SCHiin inte överväger bilen. De som absolut ska ha automat på en 523 tror jag är ganska få då automaten lägger sordin på kraften på ett mer påtagligt sätt ju mindre motorn är...värderingen då....själv tror jag på 130-155 KSEK(obs ingen värdering i om det är det lägre eller det högre delen av intervallet som gäller), svårt att värdera den exakt verkligen på den osäkra marknad som gäller för BMW just nu.

Vill slutligen önska dig lycka till med försäljningen!

/Simon
Kowalski
Bjoerck

Har du provat annonsera på andra ställen än BMW-börsen? Jag tror att andelen kombispekulanter är mycket begränsad, här efterfrågas istället bilar med M-paket och 18''hjul framför dragkrok och kombikaross. Det är nog betydligt enklare att istället sälja en E39-touring i dagspress, aftonbladet eller kanske blocket. Där når man även flera presumtiva köpare som kanske parallellt även letar A6-avant, E-klass kombi V70 mm för motsvarande peng.

Jag håller f.n själv på att sälja min 318 och har hittills fått ljum respons från bmw-börsen, däremot många seriösa från blocket istället.

Om det är steptronic-lådan tror jag inte att den gör sig fel i 523, har själv kört den i en 525dT där den var kalas, saknade inte den manuella alls. Tror inte att steptronic påverkar priset negativt på E39 om den fungerar som den skall. Dock är du som simon_en säger att det beror på vilken kund det rör sig om

Mvh
/Kristoffer

BMWCS # 04918
BMWCS SYD
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag kan i likhet med Kristoffer rekomendera att annonsera på Blocket.se, samt i lokaltidningar. Nu har jag iofs mest sålt bilar för under 100kkr, men samtliga har annonserats på Blocket.se , och samtliga har sålts inom en vecka.

Mvh,
Kalle

====
Min 320iK: Länk
Mina erfarenheter av blocket vs bmwpower är precis tvärtom mot Kowalski. Enorm respons av oseriösa från blocket, liten men seriös respons från bmwpower som två ggr resulterat i affär!

/Simon
Buspelle
En annons i DN är aldrig fel. Då når man ut till "vanligt" folk och inte bara "bilgalningar"....
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ja ha och nu är den såld hoppas att det gick hyfsat och att köparen uppskattade en svensk lågmilare.

///MVH Hasso
Länk

Tycker det vore intressant att få veta hur mycket bilen såldes för samt vilken annons som fick bäst respons.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ja, nu är den såld. Hade tänkt mig 160 kkr för den men släppte iväg den för 150 kkr efter att ha annonserat under en lång tid. Marknaden är trög just nu. Bilen såldes via blocket.se som jag anser vara den kanal som gett klart bäst respons.

Kommer nog bli svårt att hitta en bättre bil än 523:an. E39 är verkligen en fantastisk bil. Fast suget efter en motorstarkare bil blev allt för starkt! Imorgon bär det iväg för att kolla på något spännande... Vi får se om det blir affär eller ej. Fyra liter, överladdat och över trehundra hästar är konceptet...

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Bara att gratulera Bjoerck! Trevligt med överladdning, som Opel och även BMWägare är man svältfödd på det....

/Simon
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Hyfsat ändå tycker jag, som marknaden ser ut just nu.
Väldigt mycket E39 till salu för bra pengar även om det är ont om bilar 96-97-98 under 10.000 mil.

///MVH Hasso
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.