|
|
|
|---|---|
|
Oavsett hur jag vrider reglaget för temperatur på förarsidan i min med AC utrustade 535:a (e34,-91) så kommer bara varmluft. På passagerarsidan funkar det fint (svalt å behagligt), men icke på "min" sida. Killen jag köpte bilen av menade att det var själva vridreglaget som fått nåt fel. På vilket sätt kontrollerar man detta bäst, och vad ska man i så fall titta efter och ev. byta? Mvh Tretov | |
|
Med största sannolikhet så är det värmeventilen som är trasig, hade precis likadant som du, och då va det den ena magnet ventilen i värmeventilen som inte hade spänning och det resulterade i att den ventilen för förarsidan var öppen hela tiden = full värme på förarsidan. läs här Länk så kanske det är lättare att förstå. Mvh Glenn |
|
|
Byt værmeventilen och låt BMW ta jobbet.Kostar c:a 1600:- inkl. delar att byta værmeventilen(vanligt problem).Gløm att førsøka plocka især och rengøra delarna sjælv om du inte har massor av tid och mycket pengar.Det ær bættre att jobba och tjæna pengar æn att "meka" sjælv.Låt dom som kan jobbet fixa dina problem medans du fixar stålar.En rengjord ventil blir fort smutsig igen. Pioneer DEH P5530MP tar hand om din bil. |
|
|
Gjorde en test-tur imorse för att bekräfta teorierna, och märkte då, att luften blev svalare om man vred reglaget till ungefär 20-22 grader (för att sedan bli varmare igen över 22). Men 18 grader (lägsta inställning) ger som sagt maximal värme, samma som 26 grader... /Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.