AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.345

Värdering 330i Touring-01

Sida 1 av 2
Har satt ut annons här på Power, Den är Sv såld, rullat 2700 mil, uttagen 011027. 1 Ägare
Komfortpaket, Busniess CD, regnsensor, motorvärmare, Multiratt(M3), Manuell, 17" Aluminium hjul Vinter. Inte Xenon, eller sportstolar, ej skinn.

Samt 19"BBS, H&R Ställbart Chassi, Ferrita, rostfritt. 02 ans M spoiler, Tonade rutor runt om, AC Schnitzer speglar.
Har kvar alla orginaldelar.
Har kvitton på 70 000:-
Bilen är i toppskick. Finns inte ett dörruppslag, mm

Har satt ut den för 285 000:-

Vad tycker ni?

Länk
Vad tycker ni, om priset, ok? Eller?

Eller är jag ute och cyklar?

Länk
tourin330i:

Din länk fungerar inte......
Starre: länken jag har är inte till annonsen.
Vet ej hur jag länkar dit, vet du?
Gå gärna in och titta på annonsen.......

MVH Daniel

Länk
touring330:

Sorry jag vet inte hur man gör, på jobbet har vi "nisse" som hjälper oss lekmän:))

SKicka ett mejl till någon på power de borde veta tyvärr vågar jag inte gissa på priset.

Gissar att det är den här bilen det gäller:
Länk

/Micke
Starre: Det löste sig, TACK Micke!

MVH Daniel

Länk
micke:

Jag testade oxså att göra copy på länken men kom endast till tips en vän??

touring330i:

Vad bra att micke hjälpte till och tänk vilken gratis reklam du har fått nu:))

Lycka till
Leta reda på annonsen och högerklicka på länken till den och välj "Open in New Window". Då kommer annonsen upp i ett nytt fönster, men rätt adress i adressfältet ovan. Sen kan man klippa och klistra.

/Micke
Går också bra att välja "Kopiera Genväg" från högerklicksmenyn, då behöver man inte öppna länken först.

Vad gäller priset på bilen så anser jag att det är ett okay utgångspris, men det gäller att hitta en köpare som är beredd att betala för stylingen.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Hej
Jag har min bil ute på BMW-börsen några dar nu men har inte fått en enda förfrågan. Inte ens ett skambud. Ligger jag helt fel i pris eller har jag bara otur som kom ut med den samtidigt som den ovanstående bilen?

Länk
Vet inte vad som kan vara fel, men bilen saknar SCHiin vilket är väldigt kinkigt för många BMWköpare.

/Simon
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Sen så dräller det ju inte av köpare till begbilar över 250 000kr.
De flesta som handlar bilar i denna prisklass vill ha "tryggheten" att handla i en affär, hur ruffig den än verkar...
Men lycka till ni båda, bilarna ser fina ut. Dock är avsaknaden av skinn ett problem.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
BMW Börsen är helt fel ställe att försöka sälja en bil i den prisklassen. Prova istället med biltidningar (motorbörsen,Bilsport mm).
Försök även att muta in dig hos nån bilfirma som har sina bilar på bytbil.
//Marin
En bilfirma kan även erbjuda finansiering, vilket iofs går bra att få på "vanliga" banker också, verkar dock som att många inte vet det.

/Simon
PB: Tror inte att det har att göra med den ovanstående bilen, att din inte är såld.
Vad får du i inbyte för din?

Det är bara att titta på dom flesta annonser på BMW börsen, kolla på tex andra 330s, dom har varit inne ett bra tag!

Har fått 5-6 samtal, men alla frågar om jag kan tänka mig ett byte, Tex X5, M5, 540, med kompressor (Lövans gamla bil), Porsche. Plus lite andra "vanliga" bilar. Men ingen har velat bytt sin M3a mot min:(

Det är bara att ha is imagen.

Länk
mackan325
touring330i, fin bil, men är det inte lättare att plocka av extrautrustningen sänka bilens pris lite grann och sälja prylarna löst vid sidan av. Lite merjobb förvisso men du får nog inte ut nämvärt mycket mer för bilen pga utrustningen?!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Båda bilarna saknar Navi och skinn, vilket tyvärr gör att många tvekar...

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
mackan325: Plockar ej av prylarna på bilen, får jag inte den begärda summan så säljer jag den inte.
Får i inbyte 270 000:- på BMW.
Men dom är j*vligt dyra på sina M3or...
Samt att jag vill leta ut ett eget fint ex.

nofx16: Finns många 330s med ett relativt bra pris, med skinn,(navi) och dom är inte heller sålda!
Tror att det är mycket svårt att sälja bil i prisklassen 250---->

MVH Danne

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Danne,

Ja det stämmer ju så klart också, det är lågkonjunktur :-( Det kanske kan vara en idé att undersöka hur mycket www.bilformedlingen.se tar för sina tjänster. Jag har hört att de ska vara seriösa och bra att ha att göra med!

Mvh,
Kalle

____
Min 320iK: Länk
Buspelle
touring330i: Om det är en M3a du är ute efter så skulle jag tro att det går att åstadkomma en hygglig affär även hos BMW. Deras inbytespris verkar ju helt ok och sedan handlar det ju bara om att hitta rätt bil och ett mellanpris, vilket med nuvarande utbud och ekonomiska läge borde vara fullt möjligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.