AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
638

byte av toppackning

bm
33
bmwpowerb7
bmw320 e30 -85
toppackningen har farit på min 320i -84 så jag hade tänkt ge mig på att byta den själv. är det nått jag bör tänka på? visst sitter det kamrem på den?

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hej! Jo det sitter kamrem på den ...och du bör skaffa nya topplocksbultar då dom är av sträcktypen...se oxå till att få toppen kollad med avseende på planhet (och ev sprickor)...Annars är det relativt enkelt jobb...lite svårt att komma åt insugsmuttrarna på undersidan bara...
iX
362
iXer
325iX -89
3.0 C -76
318tds -96
Jag skulle lämna in toppen till planing så att den garanterat är som den ska. Sen använder du nya sträckbultar som Petri sa ovan.

BMW 325iX Registry Länk
kan ju intyga att insugsbultarna är jobbiga att få av, vissa ser man ju knappt! sen blir det inte lättare när man ska ha på det igen :(

grenrörsbultarna är lättare än insugsbultarna....

BMW, Bayerische Motoren Werke
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Hej !
Byta topppackning är lite klurit om man inte vet vad man ger sig in på .

Men gör som dom säger ovan och kolla i nån mek bok eller nått sånt .

+att du ska dra toppen med ett visst "moment"=hur hårt man drar bultarna till toppen .

Och se till att du ställer motorn i noll-läge och märk upp vev och kam så du sätter kamremmen rätt osv .

Sen ska det nog inte vara några problem.

Lycka till =))

Raw power + Turbo
M3 CSL nice
bm
33
bmwpowerb7
bmw320 e30 -85
tack för hjälpen! får väll ta toppen på skolan och plana den. visst är det max 0,3mm man kan plana den? jag har beställt en sotningssats, följer det med topplocksbultar tro?

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Bultar medföljer inte med sotningssatsen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.