|
|
|
|---|---|
|
Verkar som vissa annonsörer är lite mer än lätt överoptimistiska vad det gäller prissättningen på just deras "pärlor" ?? Håller ni med, eller är det min prisuppfattning som är helt sned ?? PS! Vill inte ta upp några exempel, ni förstår nog själva !! | |
changco |
eftersom det är så många som sätter ut dom väldigt högt borde det ju vara folk som köper dom, man skulle ringa efter nån vecka och kolla om de har kvar den och kolla vad de sålda bimmern för. |
|
Jag har faktiskt ringt på en del annonser trots de höga priserna. Känslan man får när man ringer till dessa säljare är att dom inte är intresserade av att sälja. Dom är bara intresserade av att se hur bilen värderas, dvs hur många som ringer. En säljare jag ringde till, som haft sin bil ute riktigt länge svarade att han inte tänkte sälja bilen "den är för fin" sa han.. Jaha, hej då då!? |
|
|
Jimmy, Jo man tackar "M3 utrustad till fullo" med 16" och allt..... "Endast seriösa" står det dessutom! :) |
|
|
Anders S. : upplevt samma sak , folk inte vill sälja riktigt... Men hörde på tv att beg. priserna på bilar är höga för att det inte säljs så många nya av vissa biltyper , samt det ekonomiska läget bla.. bla.. nånting gjorde att begagnat värderas högt. så folk får det nog endå sålt tids nog. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
Måsen |
Jävulskt irriterande, jag har varit ute för samma sak några gånger. -Jag har ångrat mig. Den typen av svar har jag fått. MEN TA BORT ANNONSJÄVELN DÅ...är det 1:a som dyker upp i mitt huvud. Tråkigt. Det sänker statusen på BMWBörsen på den här sajten. Nu kollar jag först om bilen i fråga är annonserad på fler ställen, och på så sätt skaffar mig en bild om den "verkligen" är till salu eller inte innan jag ringer. Dilemmat är dock, att är den så intressant att man gör sig det besväret så ringer man ändå, oavsätt resultatet av sina "undersökningar" |
|
Tycker det är dålig stil att folk inte tar bort annonser på bilar som är sålda, mycket slappt! Själv skulle jag bara bli irriterad om en massa folk ringer mig när bilen är såld.... /nicke my car Länk |
|
D-diddy |
jag tror det är många "icke frekventa användare" av bmwpower.nu som annonserar här. för att dom vet att här letar bmwfrälsta efter en ny bmw. och eftersom dom aldrig vart här förut, innan dom skulle sälja sin bil så glömmer dom att ta bort den.. Kanske, vad vet jag?? David |
Perkka |
Lowrider: Väldigt fin bil! Mvh Per www.ztreetghozt.com "If everything seems under control, you`re just not going fast enough!" |
|
Visst kan det finnas drömpriser på börsen, men ibland tror jag att även köparen gör en missbedömning när han gör en förenklad prisjämförelse. Jag gjorde följande exempel för något år sedan: jämförde två 523, samma årsmodell, ungefär samma milantal, identisk utrustning. Priset mellan bilarna skiljde sig med 20000 kr. En förenklad bedömning gav svaret direkt - den billigaste bilen var den mest prisvärda. Men jag ansträngde mig och tog reda på mer fakta om bilarna. Då visade det sig att den dyrare bilen var: helt omlackerad, nya sommar & vinterdäck på alu-fälg, alla skivbromsar var nya, spindelleder bytta, nya Xenon-ljus, o s v. En enkel beräkning visade att ägaren hade kostat på bilen ca 40000 kr de senaste två åren. Plötsligt var det den dyrare bilen som var den mest prisvärda! Genom att undvika frestelsen att enbart jämföra milantal, årsmodell och utrustning, så är jag övertygad om att man kan göra prisvärda fynd även om de vid första anblicken kan vara dyrare än "konkurrenterna". Gör det med stil. |
|
Måsen |
Om bilen var helt omlackerad skulle den sjunka som en sten i min bedömning, jag, håller inte med om att värdet ökar pga det. Är det sen en relativt ny årsmodell så kommer ju tanken, vad har hänt med den här... Har den dessutom reparerats mer än "normalt" så...jag vet inte jag kanske är paraniod... |
|
jag måste ha satt ut ett rekordhögt pris då inte en enda har ring.... Sist jag sålde bilar så satte jag det jag ville ha och då ringde det 200 som sa: DÅÅÅ dyy får tjyyygityyysen inte ett öre till.... Skall varenda j-l pruta så man väl sätta ut för höga priser då! Länk |
|
|
Ofta sättar man ju ut ett lite högre pris än va man tänkt sig kan få för kärran,så folk kan pruta något...sen kan man ju ha tur att nån vill köpa den för de priset man satt ut. Appropå drömpriser så är inte bmwbörsen någonting i mot Bilsports annonssidor,vissa sätter ut helt sjuka priser men dom flesta bara orimligt höga..:) man undrar igentligen hur många som får sina bilar sålda där..?? Vill ha E30 igen!! |
|
|
Sedan måste man tänka på att köpa en bil av ngn som mig ÄR dyrare det finns inget som inte är åtgärdat på mina bilar, om jag eller hör ngt som är fel så byter jag det.(eller BMW) min bil ÄR i bättre skick en de flesta -92 då jag bytt allt som inte är 100%. Titta på Askens 540 vilket klipp köparen gjort där oavsett vad slutpriset blev så måste den bilen vara i bättre skick än ny! Jämför det med att köpa av en kille jag känner som gillar bilar men inte fattar ngt, han fattar inte att man skall serva i tid tvättar aldrig motorn sist jag prova hans bil var hela framvagnen slut. Vadå sa' han skall det inte låta så? Han märkte inte ens att bromsarna var slut! Han har ändå råd med vilken rep. som helst! Länk |
|
|
Kilen: Tycker ditt synsätt låter högst förnuftigt. Visst bör en bil där ägaren "rustat upp den" vara mer värd än en bil i "originalskick". Samtliga delar på en bil utsätts för slitage vilka förr eller senare måste bytas av någon. Jag föredrar om ägaren före mig bekostar dyra reservdelsbyten istället för att jag själv ska tvingas göra det. Glöm inte att: Snålheten kan lätt bedra visheten... Gör det med stil. |
|
|
Kilen håller med dig. DÅÅÅ dyy får tjyyygityyysen inte ett öre till.... Skall varenda j-l pruta så man väl sätta ut för höga priser då känns som om bilköpare ska ha sakerna gratis och ändå ska dem vara i kanonskick. Förhelvete man får vad man betalar för ska folk ha så svårt att fatta det........................ /Steffee |
|
|
Ja jäklar. har en ganska rolig händelse när jag skulle sälja en Peugeot?&! för ett par år sedan. Ringde lite olika personer och la varierande bud på en bil med redan löjligt lågt pris. Värstingen var en kille som ringde och erbjöd sig att hyra bilen i några veckor då hans bil var på reparation. Han tyckte det vore en bra lösning då han egentligen inte ville köpa en till bil. Vad jag sa? - Det här är ingen biluthyrningsfirma. Annonsen gäller säljes. (bilen var så pass billig att det var billigare att köpa den än att hyra en bil) |
|
|
Jag märkte en sak för några år sedan.. En polare var skyldig mig pengar- men hade inga. Han hade däremot en Alfa Bertonecoupé... Alltså- bytt, bytt, kommer aldrig igen. Hans skuld låg på 20 000 (-89 eller nåt). Så efter att ha Garvat hela sommaren (grym bil)... skulle jag sälja den. Tänkte få vad skulden var- ett rimligt pris på en sådan bruksskick. Smart som man är? satte jag ut 22 000:- i annonsen. 4 samtal- 1 tittade, som inte ville ha en röd....??? Nästa annons blev 20 000:-. 1 ringde ingen kom.. Panik- 18 00 i nästa annons. Ingen ringde. Körde ett par månader till (garvade lite till), och tyckte till slut- vafan, jag testar!! Nästa annons löd på 28 000:- Blev totalt nerringd i 2 dagar. Den första som tittade bjöd 27 000- Såld!! Jag tror att lågt pris i en annons, gör att många tror att det är skrot!! Högt pris gör nog att man tror den är Fin. Om inte Ägaren tycker den är fin- varför skulle Jag tycka det då? Min åsikt- Bara min?? alfatok.... |
|
|
Sälja bilar kan vara svårt och lätt beronde vad man har och sälja t.ex har man en populär familjebil som alla vill ha på garage uppfarten så går den ju direkt.Men sitter man på en bil som kanske är sportig,lyxig samt lite udda som dessvärre är dyr att försäkra så kan det bli långvarig innan man blir av med fordonet.Själv t.ex hade jag tur som fick sålt min sporthoj i mars förra året.Hade ett lågt pris i annonsen i 4v ringde bara 3st ,en kom och titta han skulle bara ha den hojen sa han så han köpte den.Hade försökt och sälja året innan också men helt dött.Ska inte jämföra en sånt iskallt(svårsålda) fordon som sporthojar med bilar på beg marknaden...mvh dutta |
|
|
Apropå priser Försökte sälja en fräsch 325iK -88 för några år sen. Började med en annons på 50000:- (som var ett mkt lågt pris på den tiden). Några ringde ingen kom och tittade, 4månader senare var priset nere på botten noteringen 45000:- ingen ringde, värt att notera är att då var det sommar. 5 månader ytterligare så prövade jag ännu en gång när snön lagt sig och bilen stod avställd utan vinterhjul med cd:n urplockad, denna gång begärde jag 56000:- på skoj. Jag blev totalt nerringd före lunch och hann knappt hem från jobbet innan första spekulanten dök upp och kollade på bilen med några polare i sällskap. Killen provkörde en sväng runt kvarteret kom tillbaka och slantade upp 55lax och körde hem bilen. Knäppt va? |
|
|
Eller alla som säger i vissa trådar,, Länk att den ska du nog inte ge mer än 15-20,000:- för! Väntade på rätt köpare som uppskattade bilen originalskick. Detta rör en M535i -87 i väldigt bra skick. Förste var inte så kunnig på bilar och uppskattade kanske inte allt som en mer insatt person gör. Den andre som kom gav mig det som jag ville ha för bilen! 33,000:- Och det var den utan tvekan värd.. om man jämför bil & bil. Jag nöjd,, köpare nöjd. Micke Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.