AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
548

Dimstrålkastare får inte ström (E34)

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Efter en påkörning lyser inte dimljuset på höger sida, har bytt hela enhenten (glas/reflektor) samt monterat en ny lampa och lagat alla kablar (satt dit nya). Har gått hela vägen upp till den tjocka härvan under spolarburken och bytt ut allt då det var en del brott/nötskador, i samma härva går strömmen till ute-tempgivaren, den givaren får ström men inte dimljuset. Vad kan det vara för fel, säkringarna är hela, jag har testat den nya strålkastaren på vänster sida och då lyser det så den är hel.
Kan det vara något relä eller kan kabeln vara defekt inne i den tjocka härvan? Den har sträckt ut en del vid smällen men det mesta verkar ha tagit längst ned vid strålkastaren.

Brinner bilen/kablarna upp om man testar en "bonnlösning" med att skarva kabeln från vänster dimljus bort till högersidan och köra båda ljusen på samma kabel?

Det är en 91:a E34.

//HD91
Jag vet inte om dimljusen går via LKM modulen, men isf kan du ha lösningen här: Länk

Någon annan kanske vet?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du kollat jordanslutningen?
Har du spänning om du mäter på säkringen?

Jag skulla avråda från att "tjuvkoppla" det från vänster sida, sladdarna är inte gjorda för den strömmen.

Erik

___
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag testade LKM modulen från min M5 i den, men det blev ingen skillnad.
Ska kolla Erikw:s tips, tack så länge! Låter bli att koppla från vänstersidan.
I värsta fall får man öppna hela kabelhärvan och kolla, för ljuset funkade perfekt innan påkörningen. Vilken betydelse har kabelns sort i det här fallet? Jag använde tjockare kablar när jag bytte ut det trasiga.

//HD91

____
E34 M5 Limousine register
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Kabeltjockleken kan ju faktiskt ha betydelse med tanke på resistansen. CheckControl är ju känslig för detta. LKM modulen kanske också.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.