|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en 525 -94 svsåld 14.000 mil. Bilfirman som säljer (har alltså inte tittat på bilen än) att den kyler dåligt, behöver fylla på medium i AC'n. Vad brukar det gå löst på? Dessutom lyser varningslampan konstan för låg spolarvätskenivå. Bagatell eller? Med tanke på frågorna inser läsaren nog att jag inte är mekaniker... Pris ca 65.000. Rimligt? | |
|
Runt 1,000 kr att fylla på kylmedium. Lägg till 500 för att provtrycka och se var läckage finns (om det finns vill säga). Är det läckage så kan det vara allt från att byta ett rör (1500kr kanske) till kompressorn (3-5000 kr). Kolla upp det noga eller pruta hårt. Danne ps. Priset är något högt. Jag hade en kanonfin 540i -93 16k mil sv såld med bra utrustning och den fick jag nätt och jämnt iväg förra året för 50k. |
|
|
Danne, intressant att 540:n går så billigt, svårt att tro om man tittar på förväntningarna i annonserna verkligen.....men kanske de flesta inte är mogna att sälja och lever i det blå.... /Simon |
|
|
Kolla upp AC:n noga! Det är ett beprövat bilhandlarargument att säga: Nej AC:n funkar inte, men det är bara att fylla på gasen så blir den OK! Frågan man kan ställa sig: Varför har de då inte gjort detta, när det kostar småpengar? (dessutom är det ännu billigare för en firma eftersom de drar momsen!) Är det bara fyllning kan du räkna med 1500-2000 kr, inklusive provtryckning. Tyvärr brukar det vara mer problem än bara gasen på äldre bilar. Att renovera ett trasigt AC-system kan kosta upp mot 15000kr om det vill sig illa! Troligen är det givaren till spolarvätskenivån som har gett upp (om det inte är glappkontakt). Den kostar inte så många kronor att fixa. (Nivåkontakten kostar ca 180kr hos BMW) Men den är ju ett bra prutargument! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Precis pratat med förre ägaren. Han säger att gas fylldes på för drygt två år sedan och det det räckt till i somras. Låter det som symptom på något typiskt fel? Är lite misstänksam mot handlaren då han vill sälja bilen "som den står", han vet väl vad det kommer att kosta...(att jag är misstänksam beror kanske på att jag sålt bilar själv) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.