|
|
|
|---|---|
|
Har haft inbrottsförsök inatt i 750i -90. De kom inte in men lyckades förstöra båda låsen och fjärren fungerar inte trots nya batterier. Några tips förutom att slå in en ruta? mvh Gustaf | |
|
Bärgare brukar vara duktiga på låsöppning, kolla med dom. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Kan ingenting om 7-serien, men en sån stor bil har inte skidlucka eller nån öppning i ryggstödet bak ? Du kommer väl in genom bakluckans lås ? bara en tanke... ;) |
|
|
Om du har låst med deadlock.. så kommer du inte ha någon nytta av att slå in rutan heller. Om du inte har låste den i deadlock.. så ska det gå att öppna med bagageluckans lås Annars så är det lite körigt.. Du får heltenkelt göra som de bättre tjuvarna.. Fösöka komma åt de små strömbrytarna i handtaget |
|
Svärd |
Ja, låset i sig har väl ingen mekanisk kontakt med själva låsmekanismen utan de är väl bara brytare som styr centrallåset. Förutom när man öppnar genom att lyfta handtaget, men det verkar ju inte fungera för dig. "Tjuvkoppla" dessa brytare skulle väl vara det enda. Om inte en auktoriserad BMW-verkstad kan öppna den där den står på nått smart sätt. Går väl på försäkringen isåfall. Verkar jobbigt men det måste ju gå på nått vis. Falck öppnade min 320 när jag hade fått låsen och tändningslåset förstörda på den, men det är ju lite enklare konstruktion. Höra efter med en bärgare skadar ju aldrig. Tråkigt att folk inte kan skilja på ditt och mitt. //Martin |
|
En gång vid liknande tillfälle när det inte "gick" att öppna och bilen bara hade trafikförsäkring , så tog jag fram 10 mm borren och petade sedan snällt på microbrytaren. ok det vart ett stort hål , men en beggad dörr på skroten och lackering är ju inte såååå dyrt. Sedan går det faktiskt , om man endå skall byta cylinder , att svetsa en plåt på insidan av borhålet och tenna upp hålet. då kostar det bara lackering som e rätt billigt på bara en lös dörr. "nödlösning" "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.