AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
618

aukt. BMW verkstad?

changco
Ni som åker lite äldre BMW's hur blir ni bemötta på de stora märkesverkstäderna? Tyvärr måste man säja att ialf i Örebro blir man bemött riktigt illa, typ gå och handla dina delar på biltema eller köp en ny bil av oss, gör du det kan du kanske få en kopp kaffe dock utan socker. Kul och hör andra åsikter.
ehh, bara att strunta i skiten och handla!de får tycka vad de vill!

däremot är jag riktigt kraftigt sugen på att utbilda mig ganska väl och därefter kanske kunna bli chef på hos en bmw handlare, då ska jag fanimej läxa upp säljarna :))

bara en tanke, men kul om det skulle inträffa !
changco
Men det ska ju vara kul att åka och handla delar och få bilen servad inte bara dryga säljare som inte har lärt sig ordet service ännu. Blir det inte roligare och försöka göra kunderna nöjda istället för att dom ska vara skit förbannade och åka ifrån parkeringen med fullt hjulspinn.
Dr
113
Dr. H
540i -98
Det finns alltid någon katt bland hermelinerna.......

// Dr. H
Har aldrig blivit dåligt bemött av någon på Autovåx(BMW Karlstad)oavsett vad gammal bilen varit,har alltid gett mig det bemötande jag vill ha och tagit sig den tiden det gått åt för att förklara eller visa mig vad som felar eller hur man byter ditt eller datt.
Killarna på reserven är suveräna,borde finnas sådana i alla verksamheter som skall bemöta folk,tog det 20min att leta upp vilken del jag skulle ha till en gammal 320 för under hundringen så tog det så lång tid oavsett om det stog flera i kö och väntade.
Kan vara svårt att få tag på dom på telefon(prioiterar helt klart butikskundena)men om man faxar in vad man vill ha så återkommer dom med svar.

Henrik
changco
Har också hört att dom är helt suveräna i Karlstad, får ta och börja åka dit istället.
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
Precis.

Jag har en 325e -87, är kund hos Autowåx.
Har inte blivit dåligt bemött hos dem någon gång.
Trots att man är ung och har en gammal bil så är det inget som påverkar deras hjälpsamhet negativt.

Min mosters Z3:a råkade ut för ett litet missöde med vattenpumpen, det såg för bedrövligt ut under huven. Sönderslagna kåpor och det var en massa grejjer som satt på sniskan. Hon vände sig då till Autowåx och blev stormförtjust direkt. Det verkar som de fått ytterligare en kund. =)

Har du råd att INTE köra Tyskt?
Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Kan inget annat än att hålla med om att dom är kanon på servicen och reservdelar på Autowåx i Karlstad. Men det kan bli väldigt drygt att stå i kö ibland när dom letar grejjer och förklarar och man har flera personer före sig i kön, att ringa dit kan man ju glömma direkt.
Däremot säljarna verkar inte direkt fatta att personer mellan 20-25 kan ha pengar till att köpa bilar. Dom är dom mest ointresserade säljarna jag någonsin träffat på ivarjefall, så jag kommer nog aldrig att handla en bil där.

En annan firma som jag varit i kontakt med endel är Olle Rutgersson i Uddevalla och dom är verkligen kanon på allt, reservdelar, service och dom har trevliga säljare.

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Kan bara hålla med om Autowåx, trots rostig trearton rullades nästan röda mattan ut när man kom dit. Verkstadsjobben dom gjorde var jag även mycket nöjd med. Men som sagt, svårt att komma fram per telefon. Hade jag möjlighet åkte jag förbi där när jag ändå var i närheten, över-diskservicen gjorde det värt det extra besväret.

Sex på alla fyra, roligast så!
Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
PERSSON

Jag har inte märkt något av nonchalans emot unga. Jag är själv 21 och blir väl emottagen utav både säljare, reservdelsmän och mekaniker

Länk
Säljarna i GBG är inte alltid så bra lite väl arroganta för min smak, kommer man i jeans o t-shirt så tar de för givet att man inte har råd....
Tyvärr är de så korkade att de tror att kostym alltid betyder pengar...

Länk
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Highspeed_M5:

Det är bara säljarna som jag inte tycker är så bra, reservdelskillarna och mekarna är hur bra som hellst. Anledningen till detta var att jag var där förra våren och ville köpa en 328 E46 utav dom men han var inte det minsta intresserad av att sälja den så då köpte jag 9-5:an istället.
Men förhoppningsvis blir det väll BMW efter vintern igen.

Visa användare
543
Highspeed_M5
Bmw 530i -01
PERSSON

Aha, är det du.
Nu känner jag igen dig

Länk
tycker jag blir bra bemött hos lindholms i umeå av båda reservdelsnissarna, trots att jag är 19 bast, men på bilförsäljningen är de lite lite knivigare, men dom frågar ändå om jag behöver hjälp trots allt när jag går och drömmer bort mig bland alla bilar :)

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Jag är 16år gammal och har in min 325i -90 hos RigoBilservice i Halmstad när det gäller grejor jag inte vill fixa själv (och när det ska stämplas i serviceboken). Rigo Andersson som brukar hjälpa mig är kannon, när jag hade inne bilen på Inspection II så fick jag till och med en lånebil (525i -89) som brorsan fick ta eftersom att jag inte har körkort, det kallar jag service :).

Kan verkligen rekomendera denna verkstad.
Är Halmstad laglöst eller kör brorsan alltid?

Länk
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
Hehe, nej tyvärr så ju inte Halmstad laglöst men ibland önskar man ju :). Så det blir brorsan som kör om inte far eller mor åker med för då är det jag som övningsgasar...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.