|
|
|
|---|---|
|
Länk "1. BMW:s 5-serie är bäst – för tredje året i rad! Ingen annan bilmodell har så nöjda ägare. Frågan är om den nya modellen, som introduceras i år, kan klara sig från barnsjukdomar och få lika högt betyg. ! | |
| Lustigt, på nyheterna igår sa de att det var sjätte året i rad som BMWs 5-serie hade nöjdast ägare. Spelar stor roll i och för sig, fortfarande imponerande även om det 'bara' är tre år i rad. | |
| Ja, det är väl mer än tre år? Sex år rimmar mer med vad jag tror. | |
|
Jag sitter här med motor-tidningen framför mig och kan bekräfta att de är just det 6:e året 5 serien hamnar i topp. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
chrille70 |
Jag tror att nya 5-serien har goda chanser att föra "traditionen" vidare. Nu är det visserligen inte alla som gillar designen, men de som köper bilen måste väl göra det? För ingen köper en bil för >320kkr som man tycker är ful...? Och gillar man designen är E60 en ruggigt bra bil, det är ju bevisar i pressen, då den sopar mattan med konkurrenterna. Högst komfort- och tekniknivå i klassen, underhållande köregenskaper, hög säkerhet, gott kvalitetsintryck... Bättre än E39 på samtliga punkter. Så jag tror att även E60-ägarna kommer att få det ganska svårt att komma på något att vara missnöjda över... Mvh Chrille |
| Ändå som folk klagat på är väl kvalitékänslan i interiören som kanske inte riktigt är på topp. | |
| Jag tyckta att E60 var lite väl plastig inuti om man jämför med E39, men det kanske blir bättre. | |
|
Vore konstigt om man lyckades bibehålla positionen med E60n, mig veterligen är det bara Nissan och Lexus som lyckas med dylika konststycken i bilvärlden...dvs inte tappa vid modellskifte. ___ BMW CS #5221 |
|
|
Intressant i testet. Flest valde 3 serien för Köregenskaperna.5 serien för motorstyrka.Väntat var väl de låga siffrorna i betygskategorin standardutrustning oväntat var väl att SAAB 9-5 Volvo S-60 samt S/V/C70 hade lägre där gämnfört med 5 serien. Man får alltså ändå en del som standard i BMW gämnfört med svenskbilarna. Och att 5 serien ökade sitt totalbetyg från ifjor 9,56 till 9,65. Snyggt avslut-E39 upp till bevis E-60. Tabellen i Aftonbladet: Länk K-Jörgen |
|
|
Det är ju inte så konstigt att 5 är på topp... det är ju världens bästa bil. ___ |
|
Buspelle |
E39an har vunnit i stort sett alla internationella titlar som "världens bästa bil" o d som går att vinna utan jämförelse. Att lyckas bygga en för sin tid lika bra bil en gång till är otroligt svårt. Men kan någon så kan väl BMW får man anta. Dock övertygar inte bilen i den test TV gjorde mellan nytt och gammalt. E60 borde vara bättre för att klara en sjuårig livscykel. Dessutom måste enligt min uppfattning bl a inredningskvalitén höjas. Den är markant sämre än E39 och det kommer krävande konsumenter på de internationella marknaderna aldrig att nöja sig med. |
|
Jag vill inte vara smolket i bägaren, men är inte epitetet "Världens bästa bil" reserverat M-B 500 S -99--> ?! ..enl vad jag läst iaf. ___ BMW CS #5221 |
|
|
En polare påstod att 9-5:an var mycket tystare i kupén, är det möjligt ?? Han sa att BMW inte ens var med på top 10 i den kategorin...!!?? Vill gärna motbevisa honom på morgondagens skiva....!! |
|
Buspelle |
Sani: tror faktiskt att E39an leder den internationella ligan....som framgår av senaste numret av BMW Car, där man testar E39 som begbil......"We´ve lost count of the number of accolades that have been heaped on this car, but perhaps it´s enough to say that it´s won "WHAT CAR" Magazine´s Executive Car of the Year Award for seven years on the trot....." Bistec: nej, det är inte möjligt! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.