|
|
|
|---|---|
|
Har en 325 94 19000 mil, som rostar som besatt. Huven är helt slut,skärmkanterfram rostar, under listen i bagagerummet, och nu senast hål rakt igenom bakflygeln. vad e det som händer? ngn med liknande problem? | |
| importerad utan underredsbehandling eller ? | |
|
Om de tidigare ägarna misskött bilen extremt mycket kan det nog rosta en hel del. |
|
|
Det skiljer inte i rostskyddet på import eller svensksålt, det är lika illa på alla... Det man måste göra är att se över bilen lite då och då och peta i ny färg i stenskott och så. Dessutom hänger mycket på tvättningen. En ren och fin bil rostar mindre. |
|
|
En 325:a som rostar så illa måste vara riktigt misskött. Typ aldrig tvättad... ? |
|
|
En -94:a som rostar så illa.... (menar jag så klart) |
|
| Hubbe325, har hört rykten om att importerade bilar inte är underredsbehandlade... vet inte om det stämmer... | |
|
Det stämmer inte. Min bror har en 325 Coupe -93 Som rullat snart 17 k mil och är totalt rostfri. De är en importbil som funnits i sverige sen 97. Den tvättas kanske max 1 gång i månaden. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Anders1971 , jag tycker du skall börja med att laga rosten på den plåt där det går , det som är för illa anfrätt får du köpa nya delar och lämna på lackering. framskärmar kostar inte mer än 895:- stycket till e36 , billigt. Sedan tvätar du av ALL smuts inunder bilen , torkar och sprutar överallt i dörrar , hålrum och inunder med rostskydd. Nu vet du ju vilka delar som roostar och VART , använd den kunskapen när du över på rostskydd , flera lager så det blir tjockt. Så skall nog bilen hålla länge framöver utan rost. Lycka till ! "Två ton annars får det vara för min del" |
|
| Tyvärr är det rost på ganska många e36or 92-95. Men det gäller de flesta bilarna som är så gamla. Få som är 100% rostfria tyvärr. | |
|
Såg en E46 förra veckan med rost på bakluckan vid kanten. Måste vara fel i produktionen... |
|
|
Min -93 är 99% rostfri nu, jag har dock blästrat bort lite ytrost på bakskärmarna samt vid "kuddarna" under domkraftsfästet. ska blästra bort det sista nu innan snön och saltet kommer. Mvh Peter A 325 -93 21500mil. |
|
| Verkar vara MYCKET vanligare med rost på E36:orna, jämfört med E32 och E34... Har åkt runt och kollat på lite olika E36:or åt en kompis och i stort sett alla har varit rostiga (92-95) Oftast bakluckan samt skärmkanterna bak, under har jag inte ens brytt mig om att kolla... Iofs har dom flesta varit svensksålda men jag tycker det är rätt kasst ändå, speciellt om man jämför med sin egen E28 som rullat varje vinter mellan -86 och -98. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.