|
|
|
|---|---|
|
Har problem emd min sätesvärme på passagerarsidan. Den fungerar helt enkelt inte fast lampan i knappen lyser. Ska tillägga att jag har haft stolen helt ute men har nog a kontrollerat snabbkontaketerna efteråt så d är inte där problemet ligger. Dock så vet jag inte om stolsvärmen fungerade innan jag tog ut stolen då detta skedde precis efter att jag köpt bilen. Förarstolensvärme fungerar samt all annan el. Någon annan som haft detta problem, vad kan d bero på? Tack på förhand. Mvh Jimmy Min pärla::::Länk | |
|
Har du kollat säkringarna? jag hade samma problem i min e36a och då hade en av säkringarna gått. Annars får du börja mäta med en multimeter om du har ström fram till stolen och har du det så sitter ofta felet i stolen. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Har ej kollat säkringarna då jag trodde att den va samkopplad med andra stolen el. någon annan elutr. Har ej ansträngt mig då d inte varit aktuellt med värme i stolen ännu. Skall kolla säkrinagr under dagen. Återkommer! Tack Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
|
Har kollat alla säkringar med ögat och ser ingen som är sönder el saknas. Kan ej tyska och undrar nu vilken säkring som går till sätesvärmen på passagerarsidan? Någon som kan det i huvudet el. kanske nån snäll BMW kollega kan kolla i sin svenska säkringsförteckning. Mvh Jimmy Min pärla::::Länk |
|
D-diddy |
recht = höger, links = vänster. stolsvärme är kanske något med heizung och sitzen.. typ. kan ju inte vara så svårt. jag tror dock att det är kontakten under sätet som är paj när du har haft ur stolen. för om det vore säkringen tvivlar jag på att lampan i knappen hade lyst. David |
Svärd |
Det enklaste är ju att låna en multimeter, om du inte har en själv. Kolla om du har spänning fram till kontakten. Då kan du ju också kolla om värmeslingan är hel. Tydligen ganska vanligt att man sätter knäet i stolssitsen och då går värmeslingan av och då går det ingen ström genom densamma och den blir inte varm. Mät och jämför värden med den hela stolen. //Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.