|
|
|
|---|---|
|
jag har 2st 323 motorer..en är trasig men den andra är helt okej...men nu är det så att "all" elektronik är olika...insprut,kallstart,osv...osv... så jag undrar om det går att skifta över så att det går att få i den andra motorn?? båda är 323i-84 motorer men jag vet inte varför det är olika på motorerna.. några tips hur jag ska göra?? ///get a life...bay a beemmer/// | |
|
ingen som vet? ///get a life...bay a beemmer/// |
|
|
Om du tar alla delarn från original motorn och sätter på den andra motorn.Det kommer att fungera utmärkt... hjorten |
|
|
Varför Är det skillnad på samma årsmodell ? Kan det vara så på flera årsmodeller i 3 serien M som i mums M3 CSL nice |
|
|
jag vet inte heller varför det är så...står iaf 84 på styrboxen... sen ser insugsrören olika ut oxå...typ som att man kan bygga på ena modellen och inte på den andra...svårt att förklara... ///get a life...bay a beemmer/// |
|
|
Skifta bara delarna på motorerna så blir det bra.. hjorten |
|
|
okej det ska jag göra..men varför är dom olika för? ///get a life...bay a beemmer/// |
|
|
Där skedde ett byte under -84. Brorsan och jag hade varsin 320i-84 och jag hade en tidig och han en sen. Jag hade övervarvningsskyddet i fördelaren (rotorn) medans brorsan hade styrningen i boxen. Jag vet inte exakt vad som skiljer, men någon typ av modernisering skedde under -84. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
svintoleffe |
Under 84 så ändrade dom insprutn9ng med mera. Så det skiljer på 84 tidig och sen 84. Jag har för mig att dom bytte ifrån l jetronic till k jetronic. Leffe |
|
aha...så tror jag iaf att det är....tack för hjälpen..men det ska iaf gå att bara skifta över... tack ///get a life...bay a beemmer/// |
|
svintoleffe |
Jaap det går nog att skifta ifrån motorn som satt i till den du ska ha i. Leffe |
|
Det bytter 9/84 insprut från L-Jetronic till LE-Jetronic. En tydlig praktisk skillnad är att varvstoppet flyttades från fördelaren till databoxen. K-Jetronic är mekaniskt sprut och fanns aldrig på E30. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.